Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flytte sin virksomhed til udlandet?

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :
hmm... Hvis nu man flytter sin virksomhed til udlandet for at undgå alt det skat, og man stadig selv bor i Danmark, er det så ikke at snyde samfundet, er det ikke dobbeltmoralsk? Man bor i Danmark og nyder alle de goder vi har, men man vil ikke betale alt det skat? Det overlader man bare til lønmodtagere som jo ikke har de samme ressourser til at undgå alt det skat?
 
Ikke min holdning, bare en tanke/ et spørgsmål? ;-)
 
Sad og diskutteret igår med en bekendt... Han synes at forretningsfolk der flytter deres virksomheder til udlandet er nogle asociale hykleriske skattesnydere, fordi de sidder i deres store villaer, køre fede biler og undgår at betale alt det skat, fordi de kan... (ved ikke helt hvad jeg synes om sagen)...
 
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er jo flere sider af denne sag, og i øjeblikket truer et af de store rederier jo med at rykke til udlandet, hvis ikke de får lov til at beholde de skattefordele som gør at de stort set ikke betaler  skat i DK.  
Argumentet fra deres side er at det ikke bare handler om skat, men at deres virksomhed skaber arbejdspladser og vækst, og dermed bærer deres del af ansvaret for betale til velfærd o.s.v.
 
Min egen holdning er at det skal gøres mere attraktivt at drive virksomhed i DK, og at den store fokus på hvor meget skat der bliver betalt er lidt forfejlet.
Vækst skaber interesse og attraktion til landet, og dermed (på sigt)  flere virksomheder, flere arbejdspladser og dermed en positiv spiral, som betyder meget mere for DK, end hvor mange skatter og afgifter den enkelte virksomhed betaler af deres overskud
 
 
Tilmeldt 4. Feb 06
Indlæg ialt: 168
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Uhdsen

Det har du vel ret i.. Havde jeg ikke tænkt på før ;-)
Men ja det er jo iværksættere der skaber arbejdspladser til folk....
 
Skattefordele som gør at de næsten ikke betaler skat i dk?? hmm.... sådan nogen fordele har jeg ikke hørt om før...
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er nogle specielle skatteregler ved skibs-produktion og for rederier.

Jeg mener det var Mærsk der i sin tid, fik det forhandlet igennem, da Lindø-værftet kørte lidt skævt, for at de mange arbejdspladser ikke skulle ryge.
Fra København
Tilmeldt 8. Mar 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Havde jeg muligheden, så var jeg strøget til udlandet med min virksomhed - og det kan ikke gå hurtigt nok!
Sidder da også ofte og tænker på at starte op i udlandet istedet for herhjemme, når den dag engang kommer.
Ville da også mene, at det må være "nemmere" og mere realistisk at få en virksomhed op i udlandet end herhjemme?
Ikke fordi jeg taler af erfaring, overhovedet.. Tænker mere på markedet, skat og andre økonomiske kvaler som pryder en nyopstartet virksomhed jo.

F.eks. snakkede jeg med en gut jeg rendte ind i på gaden i kbh i fjor. Han boede for tiden i USA, sammen med sin bror. Hans bror havde taget derover for at starte et vognmandsfirma, og det år det tog ham at starte firmaet op, fik han så meget støtte fra staten, at han sammenlagt fik betalt 129$ i skat på det ene år.

Om historien så er sand eller ej kan man jo stille spørgsmålstegn ved - men uden tvivl, så mente han, at udlandet klart var at foretrække hvis man skulle starte virksomhed. Mest pga. et større marked (USA), mindre papirarbejde og flere økonomiske fordele.

Og bedre vejr!
Side 3 ud af 3 (25 indlæg)