Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Straksafskrivning af PC og server

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 6. Dec 15
Indlæg ialt: 9
Fra  Gray Matter Consulting IVS Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har et nystartet konsulent selvskab hvortil jeg påtænker at indkøbe en bærbar og en server.

Mit spørgsmål går på om jeg vil kunne straksafskrive begge dele separat, da indkøbssummen af de to vil overstige 12.800 kr.

Serverens primære funktion er webhosting af en kommende hjemmeside og den bærbare vil blive brugt til at udføre konsulentarbejdet (der ikke består af webudvikling).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46492
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

ja forudsat de fungerer helt selvstændigt hver for sig, så kan du straksafskrive. 

Husk hvis du har maskinen hjemme, og bruger den privat (hvad skat normalt vil formode også er tilfældet - backup osv) så skal du dele momsen i firmadel og privat del http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html 

Husk at selv efter straksafskrivning er de virksomhedens og ved evt senere salg/lukning osv - skal de dokumenteres solgt ud igen til andre eller dig selv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Dec 15
Indlæg ialt: 9
Fra  Gray Matter Consulting IVS Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for dit hurtige svar!

Såvidt jeg kan se på din blog så gælder det for personlige virksomheder, men her er der tale om et IVS (der faktisk er ejet af et holding IVS) - er det samme delingsprincip der gør sig gældende der?

Hvordan defineres det om de fungerer helt selvstændigt?

Mvh Jonas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Forudsætningen for at afskrive hver for sig er så at den bærbare ikke bruges til at tilgå serveren.....

Tilmeldt 6. Dec 15
Indlæg ialt: 9
Fra  Gray Matter Consulting IVS Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, det er jo en noget restriktiv regel, det vil vel næsten aldrig kunne opfyldes - i hvert fald ikke med noget som helst IT udstyr.

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

JonasHermansen:
Hvordan defineres det om de fungerer helt selvstændigt?

Jeg forstår det sådan at de kan bruges hver for sig.
Fx at du ikke skal bruge serveren for at kunne bruge laptoppen. Eller omvendt.

Har du fx. købt en mus så hører den til laptoppens værdi fordi musen ikke umiddelbart ville kunne stå alene.
Det ville også gøre sig gældende med en dock til laptoppen.

Det er sådan jeg har forstået det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46492
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

JonasHermansen:

Ok, det er jo en noget restriktiv regel, det vil vel næsten aldrig kunne opfyldes - i hvert fald ikke med noget som helst IT udstyr.

tja - måske   men det er jo lidt enkelt - hvis du for at tilgå serveren bruger den bærbare så er det en samlet enhed- Hvis du tilgår serveren alene helt uden den bærbare - så er det en selvstændig sag - og tilsvarende modsatte vej

Det er jo heller ikke normalt så afgørende, for du får jo hele fradraget - bare over lidt længere tid

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis han nu blot køber serveren idag og PC'en om 3 måneder, vil det så stadig være summen af de to ?  Eller bliver det opfattet som 2 forskellige straksafskrivninger ?

Tilmeldt 6. Dec 15
Indlæg ialt: 9
Fra  Gray Matter Consulting IVS Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46492
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

JonasHermansen:

Cookie - John Hannover:

Husk hvis du har maskinen hjemme, og bruger den privat (hvad skat normalt vil formode også er tilfældet - backup osv) så skal du dele momsen i firmadel og privat del http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html 

John (eller andre) - er det stadig nødvendigt at lave deling af momsen når der er tale om et IVS og ikke en personlig virksomhed?

ja med mindre du kan godtgøre for skat at du slet ikke bruger udstyret privat overhovedet, så gør det ingen forskel - Det skal man også når man stiller noget til rådighed for ansatte i selskaber - så det gælder alle. Det har jeg også gjort lidt tydeligere nu i mit tidl. link

Uden sandsynliggørelse/dokumentation godkender skat normalt 50/50 - men ellers må man sandsynliggøre

I IVS husk ejerregister som en del for bod for disse dage + lovpligt afbejdsskadeforsikring - læs evt min E-bog eller paperback netop om IVS med skat, moms, huskelister og meget mere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)