Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har glemt både forskudsopgørelse og selvangivelse - er der noget jeg kan gøre, for at undgå alt for meget "strafrente" etc.?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Oct 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed som i 2015 har haft ca. 115.000 DKK i indkomst, og ca. 55.000 DKK i udgifter.

Jeg har i 2015 slet ikke sendt nogen forskudsopgørelse ind, og heller ikke en selvangivelse, hverken udvidet eller almindelig. (Kort forklaring: Jeg er en idiot.)

Spørgsmål: Hvad er det rigtige at gøre nu, når jeg har indset hvor totalt idiotiskt dette var? Er der noget jeg kan gøre nu, for at undgå alt for meget "strafrente" etc.?

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

KristianQ:
Er der noget jeg kan gøre nu, for at undgå alt for meget "strafrente" etc.?

Jaa rolig nu. 2015 er jo ikke slut endnu. Gå ind på din skattemappe https://tastselv.skat.dk/ Og se hvor slemt det ser ud.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ændre i forskudsopgørelsen for 2015 - så får du et girokort hvor du kan skrive et passende beløb. Betal og så burde der ikke være så meget mere. Hvis du sætter for meget ind, så får du det tilbage når du har lavet selvangivelse.

Tilmeldt 10. Oct 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Min egen ("Borger") eller min enkeltvirksomheds ("Erhverv")?

Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke noget eller - du har kun 1 forskudsopgørelse og 1 selvangivelse - kun dig privat som borger

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46477
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

KristianQ:

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed som i 2015 har haft ca. 115.000 DKK i indkomst, og ca. 55.000 DKK i udgifter.

Jeg har i 2015 slet ikke sendt nogen forskudsopgørelse ind, og heller ikke en selvangivelse, hverken udvidet eller almindelig. (Kort forklaring: Jeg er en idiot.)

Spørgsmål: Hvad er det rigtige at gøre nu, når jeg har indset hvor totalt idiotiskt dette var? Er der noget jeg kan gøre nu, for at undgå alt for meget "strafrente" etc.?

du går ind i skat - og ser om du har fået udvidet selvangivelse - og har du det så skriver du de ca 60.000 ind som overskud - så bliver skatten trukket via opkrævning når det er så sent i året, men den bliver trukket uden ekstra rente

Har du ikke udvidet forskud endnu, så går du i kommunikation og beder om det

Husk dine andre indtægter jo stadigt skal være med hvis du har løn indkomst også

Du kan rent praktisk, hvis du vil kende tallet hurtigt, også skrive det ind forskud i rubrik 210 i det helt alm- forskud Honorarer, indkomst fra privat dagpleje og værdien af nogle personalegoder  - det vil give samme tal og opkrævning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

KristianQ:
Jeg har i 2015 slet ikke sendt nogen forskudsopgørelse ind, og heller ikke en selvangivelse, hverken udvidet eller almindelig. (Kort forklaring: Jeg er en idiot.)

Kom lige til at tænke på om du så har fået betalt moms ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 10. Oct 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

enielsen:
Der er ikke noget eller - du har kun 1 forskudsopgørelse og 1 selvangivelse - kun dig privat som borger

Cookie - John Hannover:
du går ind i skat - og ser om du har fået udvidet selvangivelse - og har du det så skriver du de ca 60.000 ind som overskud - så bliver skatten trukket via opkrævning når det er så sent i året, men den bliver trukket uden ekstra rente

Har du ikke udvidet forskud endnu, så går du i kommunikation og beder om det

Husk dine andre indtægter jo stadigt skal være med hvis du har løn indkomst også

Du kan rent praktisk, hvis du vil kende tallet hurtigt, også skrive det ind forskud i rubrik 210 i det helt alm- forskud Honorarer, indkomst fra privat dagpleje og værdien af nogle personalegoder  - det vil give samme tal og opkrævning

Tusind tak I to!

Michael:
Kom lige til at tænke på om du så har fået betalt moms ?

Det har jeg til gengæld - gudskelov! Stick out tongue

Tilmeldt 10. Oct 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er restskatten betalt.

Blev nok lidt for meget, men så får jeg vel bare lidt penge tilbage en gang i fremtiden.

Tusind tak, allesammen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46477
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

KristianQ:

Så er restskatten betalt.

Blev nok lidt for meget, men så får jeg vel bare lidt penge tilbage en gang i fremtiden.

ja var det for meget - så kommer de retur så no problemos

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)