Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med MobilePay-betaling i shop

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Hørning
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 107
Fra  authentic.dk Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at være godt gal i skralden over MobilePay online.

Jeg bruger WP og Woo samt QuickPay - og jeg tilbyder MP som betalingsmåde.

Første gang en MP-bruger skal bruge sit kort til at handle online med, skal vedkommende verificere sig i appen med NemID.

80% af dem, der har forsøgt at betale med MP i min lille webshop har ikke været verificeret. 

Betalingsvinduet (som er styret af Danske Bank) kan ud fra deres telefonnummer se, at de ikke er verificeret. Den skriver så i betalingsvinduet, hvad de skal gøre for at verificere sig, hvorefter de bliver bedt om at klikke "Afslut" i vinduet.

Så sker der desværre bare det, at kunden ryger tilbage til min shop, hvor kurven er blevet tømt og der kommer en tekst med, at ordren er annulleret.

Sådan en kunde dropper selvfølgelig at købe hos mig, for det er en ringe løsning.

Jeg har haft fat i QuickPay, der mener, det er Danske Banks betalingsvindue, der er noget galt med. Jeg afventer stadig svar fra Danske Bank. Jeg har også kontaktet ham, der har lavet plugin til QuickPay <> Woo, men han virker ikke til at være af den overbevisning, at det er i plugin-delen, der er fejl.

Jeg har også kontaktet Woo, men at få svar fra dem er som at vinde i lotto (især når det lige her handler om en 'dansk' problemstilling).

Jeg overvejer helt seriøst at afmelde muligheden for MobilePay, for det der skulle være en fordel ift. konkurrenterne (og som koster ekstra pr. måned for mig), det ender med at skræmme kunderne væk.

Er der andre, der har haft lignende problemer?

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan det passe at der findes et dansk forum for Woo - hvis ja så prøv der. Der kunne jo være andre ligesindede - just a thought -

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Hørning
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 107
Fra  authentic.dk Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tippet.

Jeg har prøve mange steder efterhånden - uden held :)

Fra Hørning
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 107
Fra  authentic.dk Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Update: Jeg har nu fået svar fra MobilePay (DBB), og det er øjensynligt en udfordring hos QuickPay, der skal håndtere kaldet fra MB-vinduet, når en bruger har verificeret sig. Så bør de nemlig få muligheden for at initiere betalingen på ny i samme vindue (og ikke ryge retur til shoppen).

QuickPay har oprettet en case på det - så må vi se, om det bliver løst.

Tilmeldt 29. Aug 11
Indlæg ialt: 22
Fra  Frihauge IT Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ellers kan jeg tilbyde dig at skifte til ePay, hvor jeg aldrig har hørt om det problem. 

Fra Hørning
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 107
Fra  authentic.dk Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan også være en mulighed. De er bare enormt dyre, når man som jeg har meget få ordrer pr. måned.

PensoPay er også en mulighed, men de benytter QuickPays betalingsløsning, så der løber jeg nok ind i samme problemer.

Fra Knabstrup
Tilmeldt 18. Sep 08
Indlæg ialt: 49
Fra  Nauticum ApS Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth.

Interessant læsning. Jeg kan se at nogle af vores kunder også opgiver når de skal betale med MobilePay, men de fleste har ikke noget problem. Jeg tolker det som at de ikke orker at blive verificeret første gang de skal bruge MobilePay til betaling på en webshop. Skulle det modsatte vise sig at være problemet, så må vi forsøge at løse det. Jeg bruger Dandomain :-) til mine webshops.

Fra Hørning
Tilmeldt 11. Oct 12
Indlæg ialt: 107
Fra  authentic.dk Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mai-Britt

Ja, problemet er også kun stort fordi Woo ifm. QuickPay vælger at se et åbnet betalingsvinduet som en 'afsluttet ordre' - dvs. selvom ordren ikke går igennem pga. det ene eller det andet - også at kunden bare lukket betalingsvinduet - så annulleres ordren og kurven tømmes....

Jeg håber, de får det fixet, for det er en anelse belastende....

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)