Hej Amino-brugere Jeg er ved at udarbejde et indlæg til min blog omkring virksomhedernes brug af sponsorerede indlæg hos bloggere. Min teori som jeg formulerer i dette indlæg skal understøttes af konkrete tilbagemeldinger fra webshopejere der har benyttet sig af bloggere - og derfor håber jeg, at der er nogen der har lyst til, at svare ærligt på 4 meget korte spørgsmål: 1: Hvor mange sponsorede indlæg har du købt? Til sidst vil jeg høre, om jeg må skrive dit navn på som kilde. Tak! |
Jeg har benyttet bloggere både hos Customfit og Cosmos Co, både i DK og internationalt.
Og du må gerne skrive mit navn på som kilde, hvis det er...
Patrick Hoffmann:1: Hvor mange sponsorede indlæg har du købt?
Pas men det er blevet til en del forskellige samarbejder i tidens løb
Patrick Hoffmann:2: Hvad har prisen været? f.eks. 100-200 kr. pr. stk.
Alt fra gratis produkt til test og op til 2.000 euro pr indlæg
Patrick Hoffmann:3: Har det givet målbare salg på din side og visninger? I så fald hvor mange?
Det giver ofte mange visninger, salg derimod er aftagende. Bloggere var især effektivt for 2-4 år siden, hvor det var et relativt nyt fænomen i DK. Der havde læserne ikke reklameparaderne oppe, og de slugte meget af stuffet råt, også selvom det var reklame, og det var anført som dette.
Idag er effekten af bloggere meget svingende. Man kan være heldig at det sælger super godt, men ofte oplever man det modsatte som webshop, hvis der kigges på den korte bane...
Patrick Hoffmann:4: En kort skrivelse fra din side af (som en slags kommentar til ovenstående), og om du får det ud ad de sponsorede indlæg som du troede - salg nu og her eller købes det som en slags linkbuilding?
Det har givet branding i et eller andet niveau, som har været godt især for Cosmos Co, men som jeg også skrev ved punkt 3, er min erfaring at her og nu salget desværre er aftagende ved denne form for reklame, og jeg tror, at det er en tendens, som vi vil se mere og mere. For brands er det dog en helt anden vinkel, da brandingværdien på den lidt længere bane kan være guld værd...