Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til webshopejere der har benyttet bloggere (sponsoreret indlæg)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Nov 14
Indlæg ialt: 82
Fra  Patrickhoffmann.dk Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-brugere

Jeg er ved at udarbejde et indlæg til min blog omkring virksomhedernes brug af sponsorerede indlæg hos bloggere. Min teori som jeg formulerer i dette indlæg skal understøttes af konkrete tilbagemeldinger fra webshopejere der har benyttet sig af bloggere - og derfor håber jeg, at der er nogen der har lyst til, at svare ærligt på 4 meget korte spørgsmål:

1: Hvor mange sponsorede indlæg har du købt?
2: Hvad har prisen været? f.eks. 100-200 kr. pr. stk.
3: Har det givet målbare salg på din side og visninger? I så fald hvor mange?
4: En kort skrivelse fra din side af (som en slags kommentar til ovenstående), og om du får det ud ad de sponsorede indlæg som du troede - salg nu og her eller købes det som en slags linkbuilding?

Til sidst vil jeg høre, om jeg må skrive dit navn på som kilde. Tak!

Yes Søgemaskineoptimering og affiliate marketing - Seneste projekt forlystelsesparker Idea

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har benyttet bloggere både hos Customfit og Cosmos Co, både i DK og internationalt.

Og du må gerne skrive mit navn på som kilde, hvis det er...

Patrick Hoffmann:

1: Hvor mange sponsorede indlæg har du købt?

Pas men det er blevet til en del forskellige samarbejder i tidens løb

Patrick Hoffmann:

2: Hvad har prisen været? f.eks. 100-200 kr. pr. stk.

Alt fra gratis produkt til test og op til 2.000 euro pr indlæg

Patrick Hoffmann:

3: Har det givet målbare salg på din side og visninger? I så fald hvor mange?

Det giver ofte mange visninger, salg derimod er aftagende. Bloggere var især effektivt for 2-4 år siden, hvor det var et relativt nyt fænomen i DK. Der havde læserne ikke reklameparaderne oppe, og de slugte meget af stuffet råt, også selvom det var reklame, og det var anført som dette.

Idag er effekten af bloggere meget svingende. Man kan være heldig at det sælger super godt, men ofte oplever man det modsatte som webshop, hvis der kigges på den korte bane...

Patrick Hoffmann:

4: En kort skrivelse fra din side af (som en slags kommentar til ovenstående), og om du får det ud ad de sponsorede indlæg som du troede - salg nu og her eller købes det som en slags linkbuilding?

Det har givet branding i et eller andet niveau, som har været godt især for Cosmos Co, men som jeg også skrev ved punkt 3, er min erfaring at her og nu salget desværre er aftagende ved denne form for reklame, og jeg tror, at det er en tendens, som vi vil se mere og mere. For brands er det dog en helt anden vinkel, da brandingværdien på den lidt længere bane kan være guld værd...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Nov 14
Indlæg ialt: 82
Fra  Patrickhoffmann.dk Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for det grundige svar Fashion-Seller! Det er nogle super gode input du kommer med - og jeg tænker at mine læsere vil få en dybere forståelse efter at have læst dette :)

Yes Søgemaskineoptimering og affiliate marketing - Seneste projekt forlystelsesparker Idea

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Patrick Hoffmann:

Mange tak for det grundige svar Fashion-Seller! Det er nogle super gode input du kommer med - og jeg tænker at mine læsere vil få en dybere forståelse efter at have læst dette :)

Ønsker du noget uddybet, så skal du være velkommen til at spørge...

Min erfaring er også, at det oftest ikke kan betale sig rent salgsmæssigt at benytte de helt kendte og mest dyre bloggere, hvis det måles op imod nogle knap så kendte. For ved de kendte bloggere er ROI ganske enkelt i mange tilfælde helt vanvittig i sammenligning med nogle mere ukendte, og oftest også mere objektive bloggere...

Faktisk har jeg bedst erfaring med bloggere, som blogger om nicheområder, og som ikke lever af blogging, eller som har en kritisk tilgang til sponsoreret indlæg, fordi de oftest har den mest ærlige omtale af produkterne, og det kan flere og flere godt gennemskue. Dem som har affiliate links i samtlige indlæg mm, de har oftest ikke en objektiv tilgang til tingene, da de omtalte produkter enten vælges ud fra, om et firma vil betale dem for omtalen, eller om det er muligt at finde en webshop, som sælger produkterne. Og som blogging er blevet, er rigtig mange desværre blevet sådan...

Men når det så er sagt, så findes der selvfølgelig stadigvæk masser af gode og brugbare blogs, det er dog ikke nødvendigvis de mest kendte, som man skal gå efter, med mindre hele ens strategi er at få et link...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 14. Nov 14
Indlæg ialt: 82
Fra  Patrickhoffmann.dk Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne ikke være mere enig, og jeg er glad for, at du sætter nogle ord på det og at det ikke blot kommer fra mit eget hovede :)

Yes Søgemaskineoptimering og affiliate marketing - Seneste projekt forlystelsesparker Idea

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick Hoffmann:

Jeg kunne ikke være mere enig, og jeg er glad for, at du sætter nogle ord på det og at det ikke blot kommer fra mit eget hovede :)

Jeg kender mange, som har brændt formuer af på bloggere, hvor effekten har været lalala...

Men alt afhænger af strategien. F.eks er de meget kendte, og dermed dyre bloggere, ikke attraktive for min shop Customfit.eu, fordi det ene og alene handler om salg. Der skal ikke brandes et eget brand. Så her kigges der ofte meget grodt på ROI, især fordi levetiden for sådan et indlæg er kort, det bliver snart afløst af en konkurrents indlæg eller et andet lignende indlæg...

Skal man derimod brande, så kan de store bloggere være gode. Ikke fordi de giver salg, for den del halter stadigvæk, men får en kendt blogger produktet, tester det, og anmelder det, så vil de mindre kendte bloggere få øjnene op for produktet, og dermed begynder de at købe og teste det. Så her kan en relativt lille investering med en lav ROI på den korte bane, ende med at blive den guldrandet investering, fordi det breder sig som ringe i vandet, og brandet bliver kendt i "blogger world", hvorved der opnås en masse gratis PR og eksponering. Noget som har virket godt for Cosmos Co :)

Så det er ikke helt sort/hvidt, selvom det ofte kan være op af bakke, at anvende bloggere, hvis der kigges isoleret set på ROI...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)