Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bør fragtmanden være forsikret?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Har brugt en bestemt fragtmand gennem længere tid, loyal og god.

Ved mit lager kommer han på rampen af vognen til at tabe min vare, så den er totalt skadet. Varens værdi er 35.000

Ifølge fragtmandens forsikringsselskab vil de ikke dække skaden, grundet mange typiske afvigelser.

Mit spørgsmål er:

Er fragtmanden ikke forpligtet til at have en dækkende forsikring eller erstatte det beskadiget?

Ja jeg ved godt mit forsikringsselskab bør dække, men har desværre åbenbart ikke lavet en for fragt, så ikke muligt.

Hvad kan jeg gøre eller mener I det bare er = tab?

På forhånd tak

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis fragtmanden under udførelsen af sit job beskadiger dine varer - og skaden ikke skyldes forhold, som du er ansvarlig for, såsom dårlig emballering, så er han erstatningsansvar. Dvs. som udgangspunkt har du krav på fuld erstatning - Du har derimod ikke krav på, at han har en ansvarsforsikring, som dækker dit tab, men altså du har et krav mod fragtmanden (altså den person eller selskab, som du har bestilt fragten hos).

Det kan dog ikke udelukkes, at du har aftalt en ansvarsfraskrivelse med fragtmanden eksempelvis via du har accepteret nogle salgs- og leveringsbetingelser, hvor han måske har anført, at hans ansvar er begrænset til .... og lignende,

Men kort og godt du rejser straks kravet entydigt og skriftligt over for fragtmanden - så må han selv bøvle med sit forsikringsselskab eller komme med argumenter for, hvorfor han ikke mener, at han skal betale.

 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12664
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders:
grundet mange typiske afvigelser.

Hvad er det for afvigelser de påberåber sig?  

Langt de fleste speditører dækker efter NSAB´s regler dvs. at du får ca. 80 kr. pr. kg beskadiget gods.

 

 

Tilmeldt 20. Jan 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for syn på sagen.

Her lidt af det selskabet skriver efter jeg har bedt om en skriftlig forklaring og ikke bare et nej. Min dialog er med RTM som vist repræsenterer Stomcourier/Chubb.(se nedenstående)

Lad mig først klarlægge for hvem RTM fungerer som mægler - det er virksomheden Stomrcourier. Vi har sammensat forsikringsprogram for vores kunde for at minimere deres risiko. 
Hvordan opkrævning af præmie er aftalt mellem Stormcourier og Fragtmanden, kan RTM ikke forholde sig til.
Vi er ikke mægler for Fragtmanden, han har selv skaffet sig sine forsikringer, og har selv skullet afdække denne/sine risiko/risici. 
Han har aldrig konsulteret os vedr. sine forsikringer, derfor kan vi aldrig skulle stå til ansvar for hans valg/fravalg af forsikringer.
I har forsøgt at anmelde en skade på en forsikringsdækning der ikke er tilstede på Stormcouriers police, derfor afviser forsikringsselskabet Chubb at dække skaden - og det med rette. Denne police dækker transporter som Stormcourier og Fragtmanden sammen udfører - det er Stormcouriers police.
Anders har efterspurgt et reelt afslag på skrift, det ser I her i mailen. Skadebehandleren afviser dækning på policen, da det er en forudsætning for dækning, at  der er indgået en fragtaftale mellem skadelidte og Stormcourier. 
Jeg beklager naturligvis sagens udfald, men vi kan intet gøre i denne sag
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12664
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

Jeg fatter hverken hoved eller have af det RTM skriver! Virker meget uprofessionelt. 

Som Rikke skriver vil jeg gå efter fragtmanden,  måske du skulle bruge et par tusinde kroner på at få en advokat det at rejse dit krav overfor fragtmanden. Det er vigtigt at du handler meget hurtigt.

I øvrigt kan jeg anbefale at First Marine hvis du i fremtiden får brug for en transportforsikring.  Du kan tegne en såkaldt generalpolice som dækker dine transportbehov.  

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 02:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders:

Mange tak for syn på sagen.

Her lidt af det selskabet skriver efter jeg har bedt om en skriftlig forklaring og ikke bare et nej. Min dialog er med RTM som vist repræsenterer Stomcourier/Chubb.(se nedenstående)

Lad mig først klarlægge for hvem RTM fungerer som mægler - det er virksomheden Stomrcourier. Vi har sammensat forsikringsprogram for vores kunde for at minimere deres risiko. 
Hvordan opkrævning af præmie er aftalt mellem Stormcourier og Fragtmanden, kan RTM ikke forholde sig til.
Vi er ikke mægler for Fragtmanden, han har selv skaffet sig sine forsikringer, og har selv skullet afdække denne/sine risiko/risici. 
Han har aldrig konsulteret os vedr. sine forsikringer, derfor kan vi aldrig skulle stå til ansvar for hans valg/fravalg af forsikringer.
I har forsøgt at anmelde en skade på en forsikringsdækning der ikke er tilstede på Stormcouriers police, derfor afviser forsikringsselskabet Chubb at dække skaden - og det med rette. Denne police dækker transporter som Stormcourier og Fragtmanden sammen udfører - det er Stormcouriers police.
Anders har efterspurgt et reelt afslag på skrift, det ser I her i mailen. Skadebehandleren afviser dækning på policen, da det er en forudsætning for dækning, at  der er indgået en fragtaftale mellem skadelidte og Stormcourier. 
Jeg beklager naturligvis sagens udfald, men vi kan intet gøre i denne sag

Det her er et typisk juristsvar, hvor de prøver at fraskrive sig ansvar.

Bed om at få dækket dit tab, ved dem hvor du har bestilt fragten - så er det jo deres problem at de udliciterer opgaven.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 15. Aug 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Om fragtmanden er forsikret eller ej så har han pligt til at betale for skaden da jeg selv er selvstændig vognmand så du skal bare hive fat i ham

Tilmeldt 20. Jan 12
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Så får jeg jo nok brug for en ny fragtmand.

Denne her er dog god, ydet en super service, derfor svært bare smide en sag i hovedet på ham.

Har dog skrevet forslag til løsning, endnu intet svar, hvilket jo så gør det mere enkelt for mig.

Hvor i landet befinder du dig, og hvad kører du med?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)