Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate ??

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 106
Fra  michaelwarming.dk Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

... har først lige hørt om Affiliate' forstår det er en form for 'mellemled' fra firma til en mulig kunde.
Kan det på nogen måde sammenlignes med ' freelance salg ' på provision , eller ?
Meget interesseret I at høre Hvordan det foregår ?
Mange tak! :-)
Med venlig jule hilsner
Michael warming

Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Tja, affiliate marketing er så meget. Det man typisk høre om, er folk, der ejer en hjemmeside, hvor der f.eks. er reklamer for en webshop. En besøgende på hjemmesiden vælger at klikke på reklamen, og kommer frem til webshoppen.

Her vælger den besøgende at købe et produkt på webshoppen, hvorefter du som ejer af hjemmesiden modtager en provision fra webshoppen, fordi den besøgende kom fra din hjemmeside. Det vil sige at du har skaffet en kunde til webshoppen via din hjemmeside.

Du behøver selvfølgelig ikke at eje en hjemmeside for at sende en kunde videre til virksomheden. Du kan også bruge affiliate på f.eks. Facebook eller Google Adwords. Her er princippet stadig det samme. Du skaffer kunden til virksomheden via en reklame, med en kode, der spores tilbage til dig, så du kan få din andel af salget.

Man kan måske godt sammenligne det lidt med freelance salg. Provisionen kan variere meget. Du kan både blive betalt rent procentvis alt efter produktets pris, eller pr. klik på de kunder du sender videre til virksomheden. Du kan også få penge fra leads. Det vil ofte betyde, at du får et fast beløb for den handling kunden foretager sig. Så er det ligegyldigt om produktet koster 100kr eller om det koster 10000kr. Du får det samme beløb. Det kan også være, hvis kunden tilmelder sig virksomhedens nyhedsbrev.

Det hele kommer an på hvad virksomheden selv tilbyder. Det vil du kunne finde under de forskellige affiliate-netværker.

Håber det hjalp en smule, ellers skriver du bare igen :-)

www.dobbeltmode.dk - Mode til kvinder og mænd

Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 106
Fra  michaelwarming.dk Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for info. Blev klogere :-)
Men vil det sige at jeg som virksomhed der har et produkt der skal ud på markedet. Så kontakter jeg disse 'netværkere' , og betaler først når der er en kunde i ''fælden'' ...? eller ?

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 106
Fra  michaelwarming.dk Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 106
Fra  michaelwarming.dk Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

... jeg ved så ikke hvorfor det anderledes 'link' er dukket op på min side. Ik' noget jeg har vedhæftet...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

gardenview:

... har først lige hørt om Affiliate' forstår det er en form for 'mellemled' fra firma til en mulig kunde.
Kan det på nogen måde sammenlignes med ' freelance salg ' på provision , eller ?
Meget interesseret I at høre Hvordan det foregår ?
Mange tak! :-)
Med venlig jule hilsner
Michael warming

Hej,

Du kunne lave en affiliate hjemmeside og prøve dig lidt frem og se hvordan det er. Jeg har fx lavet en affiaiate hjemmeside: http://billigstewebhosting.dk/ som handler om webhoteller. Smile

Tilmeldt 11. Aug 14
Indlæg ialt: 21
Fra  Hjemmesideexperten.dk Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan også læse om affiliate marketing her!

Fra Tommerup
Tilmeldt 23. Apr 15
Indlæg ialt: 78
Fra  posterstyle.dk Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Blander mig lige (: Sidder i bestyrelsen for en fodboldklub, og vi har en hjemmeside. Er ikke en salgsside men kun info. 

Vil vi kunne bruge affiliate tll noget?

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja da.

Fx. har unisport.dk et affiliate program hvor de giver 10 % på alle salg.

Hvis I nu lavede et link på jeres hjemmeside, så alle medlemmer af fodboldklubben kunne købe deres udstyr fra Unisport gennem jeres link, så støtter de fodboldklubben med 8 % af det de køber for

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)