Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra ansat i firma til selvstændig

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey!

Hvis man tjener, lad os sige 30.000 kr. om måneden i løn uden pension eller andet og samtidigt har mulighed for at gå fuldtid i sin egen virksomhed (IVS/ApS) der har et overskud på 30.000 om måneden, ville man så kunne sige sit job op og bruge de 30.000 i eget firma til at betale ens egen løn og have det samme udbetalt som hvis man plejede at få i fast løn?

Er i tvivl om jeg overser noget der gør at jeg ville stå med mindre penge til mig selv.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

K A:
Er i tvivl om jeg overser noget der gør at jeg ville stå med mindre penge til mig selv.

Som selvstændig skal du jo selv betale feriepenge og forsikringer. Men du vil jo så have en del ting du kan trække fra. Og så er der jo lige det med momsen ?. Det fremgår jo ikke lige i dit regnestykke.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra København K
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit hurtige svar, er lidt i tvivl om hvad dit spørgsmål vedr. moms er?

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

K A:
er lidt i tvivl om hvad dit spørgsmål vedr. moms er?

Det går på om de 30.000kr er med eller uden moms ?. Hvis det er med moms skal du jo trække 20% fra = 24.000kr tilbage i overskud pr måned

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra København K
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahh, yes det er 30.000 + moms, så der skulle gerne være 30.000 tilbage.
Hvilke ting er det du hentyder til at jeg ville kunne trække fra?

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

K A:
Hvilke ting er det du hentyder til at jeg ville kunne trække fra?

Det man normalt trækker fra i et firma = Materialer - kørsel - reklame telefon Osv...

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46499
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

K A:
Hvilke ting er det du hentyder til at jeg ville kunne trække fra?

Det man normalt trækker fra i et firma = Materialer - kørsel - reklame telefon Osv...

ja men ikke hvis du kun har en kunde som betaler dig 30 t - så er du ikke selvstændig og omgår loven. Det er ikke et spørgsmål om aftale eller registrering men om man er egentlig selvstændig. Specielt selskab/IVS kan det være meget farligt - læs inde i mit link et underlink med historie fra Bent Zimmermann om tripple beskatningsrisiko, som gør han aldrig tør fakturere noget fra selskab, hvis det rent faktisk kunne være honorar eller lønmodtager job + flere andre gode underlinks med advarsler http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html 

Har du flere du serviserer og har du hele risikoen fuldt ud, så bliver det mere muligt. I forhold til ansættelse mister du (skal du selv finansiere eller ha med oven i kontrakten)

Ansættelsesbeskyttelse - opsigelsetid - fratrædelse - lønmodtagerne garantifond - sygepenge ofte - feriepenge og forsikringsdækning (og i IVS vil du der f.eks. lovpligtigt skulle betale ca 1800 kr selv i årlig lovpligtig arbejdsskadeforsikring) + får mere komplicerede dagpenge muligheder og ikke fagforening f.eks.

Et godt slag på tasken er, at du som selvstændig fra flere forskellige - skal ha en indtægt som din tidl + mindst 40% ekstra (+ moms)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)