Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan min enkeltmandsvirksomhed overdrages til ny ejer?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 3. Apr 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Alle

Jeg har brug for rådgivning omkring min virksomhed.

Da jeg er på SU, og tjener mere end jeg må, bliver jeg nødt til at find på en udvej gennem det her.

Derfor tænker jeg på, at min kone skal have et virksomhed, og jeg skal stå som ansat for hende.

Kan hun overtage min enkeltmandsvirksomhed? fordi det er nemmest, eller skal hun oprette et helt nyt firma hvilket er mere besværligt?

MVH

Daniel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46482
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Danielo:
Da jeg er på SU, og tjener mere end jeg må, bliver jeg nødt til at find på en udvej gennem det her.

Det letteste ville være at opsige din SU, lyder heller ikke til at du har brug for den. Har jeg selv gjort da jeg ikke mener man skal have cafépengene hvis de ikke er til nogen faktisk hjælp, dog kender jeg selvfølgelig ikke din situation.

Tilmeldt 3. Apr 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, men jeg forstår så ikke, at når jeg prøver at oprette en virksomhed for hende, kommer der en trin som siger, er der er overtagelse af virksomhed helt eller delevis?

Tilmeldt 3. Apr 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan jeg desværre ikke, det er jeg afhængige af.

Jeg har børn og tjener på virksomheden ved siden af min su og kun når jeg har fri.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46482
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

det kan man ikke svare på - er det med hendes nemID du prøver eller hvad - og hvornår kommer det trin - men i alle fald  du kan ikke overdrag en personlig virksomhed helt sikkert - og skal hun eje den og du lave arbejdet, så skal du lønnes i den og rammes af samme loft

brug VSO - eller afmeld SU

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Apr 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er via hendes nem-id. og den kommer i trin 4.

det jeg forstår af VSO, at man skal betale et acconto på 25% pr. md. og det er jo ikke sikkert, at jeg tjener penge hver måned. nogle månder tjener jeg slet ikke noget hvis jeg ikke har nogle fridage.

men er det ikke bar nemmer at hun opretter et firma og jeg står som ansat?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46482
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Danielo:

Ja det er via hendes nem-id. og den kommer i trin 4.

det jeg forstår af VSO, at man skal betale et acconto på 25% pr. md. og det er jo ikke sikkert, at jeg tjener penge hver måned. nogle månder tjener jeg slet ikke noget hvis jeg ikke har nogle fridage.

men er det ikke bar nemmer at hun opretter et firma og jeg står som ansat?

om igen - man betaler intet per måned - man betaler 23,5% (22 næste år) af det overskud man ikke hæver http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html   og hvis hun bliver ansat - jo så går dit overskud jo væk, men det må du jo kun hvis hun så også arbejder for pengene - du må jo ikke bare proforma ansatte for at "snyde" SU

Overvej om SU er beregnet til folk der i forvejen tjener så godt at de har dine problemer. Det er det rent lovmæssigt, men er det rigtigt kan man spørge

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Danielo:
Da jeg er på SU, og tjener mere end jeg må

Du må tjene, hvad du vil i Danmark. Vi har ingen begrensninger her i landet. Wink

Tilmeldt 18. Jul 15
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Amadeo:
Du må tjene, hvad du vil i Danmark. Vi har ingen begrensninger her i landet. Wink

Jo vi har begrænsninger på hvor meget man må tjene ved siden af sin SU. Han må tjene så meget han kan/vil, hvis han ikke får SU. Ellers ligger grænsen omkring 10.000 for en studerende vil jeg skyde på.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)