Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra drift IVS + holding IVS til ApS'er

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey derude!

Hvis man har +50.000 stående på sin drift IVS konto som overskud her ved årets udgang og gerne vil omdanne sit drift IVS til et ApS, hvordan hænger det så sammen og hvordan gør man det samme med sit holding IVS?

Fra Aarhus
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kort sagt - du skal have fat i en advokat eller en revisor. Kan anbefalde Jacob Tøjner fra ditselskab.dk Smile Derudover skal du regne med omkostninger ifm. omdannelse på 5 - 10 t.kr. John har skrevet et godt blogindlæg, som jeg kan anbefalde du læser igennem.

http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/ivrkstterselskab-eller-ivs-ogsa-kaldet.html

Freelance bogholder. Ekspert i Dinero, Billy, mf. Få det gjort rigtigt - Og spar tid & penge!

Fra København K
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke noget man selv kan gøre?

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, der skal en godkendt revisor indover

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

K A:

Hey derude!

Hvis man har +50.000 stående på sin drift IVS konto som overskud her ved årets udgang og gerne vil omdanne sit drift IVS til et ApS, hvordan hænger det så sammen og hvordan gør man det samme med sit holding IVS?

først har det ikke i sig selv med hvad der står på kontoen at gøre. Der kan sagtens være 50.000 men så kan der være gæld af div slags, så det handler om, at der efter selskabsskat betalt for året, skal være en bunden kapital på 50.000 kr mindst

Så skal der en registreret eller aut. revisor ind over ( ikke bogholder ikke advokat ) og denne skal lave en erklæring som denne tilmed skal tage det fulde ansvar for økonomisk, så en sådan revision + erklæring vil sjældent koste under 10.000 kr som der vel så også skal være plads til i kapitalen.

Så kan drift omdannes til ApS - Holding vil som jeg så lige hurtigt ser det, også eje anparter værd 50.000 kr og må vel så også kunne omdannes, hvis det kun er 1 holding og 1 drift

Se evt min bog "Selvstændig som link med indholdsfortegnelse" som omfatter, ud over personlig virksomhed, IVS og ApS og de forskellige regler

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
så det handler om, at der efter selskabsskat betalt for året, skal være en bunden kapital på 50.000 kr mindst

Mere præcist drejer det sig om om at der 50000 kr. i bunden kapital på det tidspunkt, hvor beslutning om omdannelse til ApS træffes.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg så forstår det: Der er ikke krav til omdannelse fra IVS til andet om så der står 500.000 som egenkapital. Det er jo den der henvises til: 25% af overskud skal forblive bundet til egenkapital indtil kr. 50.000,00 er nået. Så "kan" IVS omdannes?? Eller?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Pythonrap:
Det er jo den der henvises til: 25% af overskud skal forblive bundet til egenkapital indtil kr. 50.000,00 er nået. Så "kan" IVS omdannes?? Eller?
ja der er intet krav om omdannelse - det er nok mest af "navne hensyn"

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Cookie - John Hannover:
så det handler om, at der efter selskabsskat betalt for året, skal være en bunden kapital på 50.000 kr mindst

Mere præcist drejer det sig om om at der 50000 kr. i bunden kapital på det tidspunkt, hvor beslutning om omdannelse til ApS træffes.

absolut - det var mere fordi trådstarter jo skrev - at der her ved årets afslutning var 50 t - og ville omdanne - derfor bare for at sige, det ikke er nok der er 50000 kr på kontoen, det skal være bunden kap og efter årets skat i dette fald hvor det er årsskiftet der bruges

Whiskeý - det er vel selskabet der skal betale omdannelse, eller? For så skal der jo sådan set være snarere 60.000 for at ha til erklæringen - eller?

vh Joh H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Whiskeý - det er vel selskabet der skal betale omdannelse, eller? For så skal der jo sådan set være snarere 60.000 for at ha til erklæringen - eller?

Nej. Kapitalen skal være tilstede på det tidspunkt, hvor beslutningen om omdannelse til eksempelvis et aps træffes (= den dato hvor generalforsamlingen træffer beslutningen). At selskabet så efterfølgende bruger x antal tusinde kr. på omdannelsen har ikke betydning i relation til selve omdannelsen. Hvis der bruges 10.000 på omdannelsen vil du efterfølgende have et aps med en anpartskapital på 50.000 som har tabt 20 % af selskabskapitalen.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)