Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

C5 - behov for et frivilligt forum?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Heysan

Jeg er i det daglige programmør/konsulent på MBS C5 (tidl. Concorde). Jeg har ofte overvejet at lave et forum, hvor det ville være muligt at udveksle programstumper, tips & tricks. Jeg ved godt at der allerede findes forums på Microsofts side (C5 webforum) og www.eksperten.dk, men dels synes jeg de er for uoverskuelige/ubrugelige eller for indsovset i reklamer.

Tanken var at det skulle spænde noget videre end blot dagligdags ting, som ligeså godt kan besvares af manualen/den interne hjælp - dvs. ting vedr. programmeringssproget, databasevedligehold og opgraderinger.

Nu til spørgsmålene:
Er der overhovedet brug for et sådant forum? Eller er det noget man hellere vil have proffesionelle til?
Er det muligt at adskille fra mit daglige virke - hvad er faldgruberne?

Det er et filantropisk projekt, hvor jeg regner med 100% tilsæt :).
Fra Albertslund
Tilmeldt 29. Nov 05
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Magnus,

Jeg arbejder ligeledes med MBS C5 (nærmere integration til C5) dagligt. Hvorfor ikke prøve at starte en kategori herinde og se om der er nok folk som arbejder med C5 som også er interesserede i at dele med deres viden?
 
Mvh
Lars Buur
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kunne man sagtens - hehe, skal jo så lige have Thorborg på banen.

Spørgsmålet er nok nærmere om det hører hjemme på Amino... det er jo ikke ligefrem direkte iværksætter-relateret . Min erfaring med C5-programmører er at de holder kortene meget tæt på kroppen af frygt for at det tager brødet ud af deres egen mund (en i mine øjne helt forkert indgangsvinkel til vidensdeling).
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :
I kan jo starte her og se hvad der sker. Hvis der kommer mange interesserede, så kan vi jo tage den der fra.

Dbh Martin
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Det ville da være herligt. Der er jo heller ingen der siger det skal begrænses til lige præcis C5 - jeg så at der i en af de andre kategorier var flere der spurgte om hjælp til Summa Summarum.
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Synes som udgangspunkt ikke at der skal oprettes emne kategorier til software, da der er rigeligt med fora på nettet om dette.

Eksempelvis med C5 og SummaSummarum kan det tages under Økonomi eller jura.

Man kunne dog oprette en kategori til bogføring, da der er mange der har spørgsmål til dette emne, og da spørgsmålene oftest ville være de samme uafhængigt af program.

Blot en tanke herfra.
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)