Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bestyrelse og ejerandele i IVS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Dec 14
Indlæg ialt: 5
Fra  Kokomo Holding IVS Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Et spørgsmål om bestyrelse og ejerandele i et IVS:

Kan jeg som medstifter og 33,33 % medejer af et IVS godt indtage rollen som bestyrelsesmedlem - og ikke en del af direktionen? Eller er bestyrelsens rolle netop tiltænkt at være ekstern og til dels uvildig? 

Årsagen til mit spørgsmål er, at den rolle jeg skal besidde i selskabet netop går på at kontrollere driften af selskabet og ikke selv deltage i den daglige drift - men jeg er medstifter og medejer.

Tak,

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er intet i loven mod det - men hvorfor vil du? Du kan jo ikke derved få mere eller mindre magt som sådan - den skal ligge i ejeraftalen i jeres indbyrdes forhold, for det vil jo være samme ejere der skal vælge eller smide dig ud som bestyrelsesmedlem. Uden en ejeraftale vil 2 jo bare kunne beslutte alt det de vil mod den 3. i alle forhold

Hvad du opnår er ikke meget. Som aktiv deltager - også ulønnet, vil du iøvrigt som ejer skulle huske at der skal være en lovpligtig arbejdsskadeforsikring for jer alle 3 i så fald - hvis I er aktive på nogen måde - og ikke bare modtager udbytte men ikke kontrollerer og beslutter noget om drift o.l. men du kan normalt klare dig med en deltids når I gør opmærksom på, I ikke deltager dagligt men dog er aktive i styring og kontrol.

I alle fald ville jeg nok anbefale en ejeraftale som nr 1 og så i den, ud over en masse anden regulering af beslutninger, forkøb, ind / ud osv - regulere i hvilket omfang i ejere skal ha indfyldelse, og hvordan den beslutningskrav evt skal udøves - ud over generalforsamlinger der kan ansætte og fyre direktøren

Men JA det kan du hvis du synes det er det der passer dig. Se evt min E bog/paperback om IVS ejeraftaler og meget andet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Dec 14
Indlæg ialt: 5
Fra  Kokomo Holding IVS Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit afklarende svar John.

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)