Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opløsning på mobiltelefoners skærme

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg sidder og skal til at udvikle en løsning som skal bruges på mobiltelefoner. Nu er jeg lidt interesseret i at høre hvor stor en oplløsning man typisk har i de browsere/skærme der er i telefoner nu om dage?

Skulle der være nogen som kan svare på det?

Og evt. hvilke ting man skal være opmærksom på ellers, udover selvfølgelig at overholde W3C-standarden?


Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Under normale betingelser skal du ikke regne med at telefoner med GPRS kan modtage mere end 9,6 kbps, og derfor skal grafik holdes på et minimum. Det er self en anden sag med 3G telefoner, men stadig - hold brugen af grafik nede.
Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt råd når du skal udvikle til mobiltelefoner.

Læs alt hvad du kan om det for det er ikke bare lige sådan.
Anskaf dig de modeller det skal virke på så du kan teste om det virker
Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikkel.

De mest almindelige telefoner er efter min erfaring baseret på Symbian 40 eller symbian 60 systemer.

Symbian 40 (f.eks. nokia 6230) har en opløsning på 128x128 px.

Symbian 60 (f.eks. nokia 6600) har 176 x 208 px.

Herfra skal så trækkes det område der benyttes til browserens egen grafik.

Generelt er det vigtigt når man laver html til mobiltelefoner, at der er brugt så lidt styling som muligt. Understøttelsen af f.eks. CSS er _meget_ varierende.

Er det en løsning der skal bruges meget bredt, så er det måske værd at sigte efter laveste fællesnævner.

Hvis den kun skal bruges af nogle få mennesker, så kan det måske betale sig at undersøge denne gruppes telefoner.

Jeg tror jeg har nogle links et sted til sites der omhandler netop denne problematik.. leder efter dem og poster hvis jeg finder dem.

Du kan også overveje at bruge flash mobile, der dog kun fungerer på symbian 60 telefoner, men til gengæld giver mulighed for animationer osv.
Fra København Ø
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Det væsentligste er bredden - regn ikke med at bruge mere end 100 pixel før det bliver problematisk. Har du mulighed for at tjekke telefonmodellen findes der et værktøj til at forbinde model med egenskaber kaldet WALL - meld dig til WMLprogramming Yahoo-gruppen hvis du vil vide mere. Luca, som kører gruppen, arbejdede i København en overgang.
EssentialContent.com - salg af annonceplads på egne rejsedestinationshjemmesider og domænesalg
Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Kunne ikke finde mine gamle links, men du kan se her hvad man kan lave med flash lite:

http://www.mortenbock.dk/hovedopgave/

Jeg lavede det til min hovedopgave, og den fungerede på en Nokia 6600.

Det egner sig dog ikke til et bredt publikum da:
1: det kører kun på symbian 60
2: Flash Lite klienten koste penge
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak for tips''ne...

Jeg kan høre på det hele at det er nødvendigt at holde det i mere eller mindre plain xhtml/wml.

Er det nødvendigt at jeg skal ud og tjekke på en del telefoner hvordan det fungere hvis jeg holder mig til plain xhtml/wml?

Jeg mener at have set at der findes noget software som kan emulere de forskellige skærmopløsninger og telefoner, er det noget i evt. kender til?

Igen mange tak :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)