Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte som I/S og senere Aps eller Aps med det samme?

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 21. Aug 13
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Har lige brug for lidt erfaring her..

Kan det bedst svare sig at starte op som I/S nu, og så derefter få banken med, så de på en eller anden måde har noget konkret og se i starten, eller skal man satse på at forklarer dem hvordan og hvor ledes og når de giver god for den så tage Aps med det samme. 

Fakta: 2 personer der skal have et firma sammen hvor der er materiel, og har derudover hver deres cvr til arbejdskraften. 

Banken skal med ind over til køb af maskiner som har en værdi udover de 50 til Aps og derfor kan de indskydes dertil. 

Håber det giver lidt mening,

Mvh Jyden

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46555
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kevin Petersen:

1

Kan det bedst svare sig at starte op som I/S nu, og så derefter få banken med, så de på en eller anden måde har noget konkret og se i starten, eller skal man satse på at forklarer dem hvordan og hvor ledes og når de giver god for den så tage Aps med det samme. 

2

Fakta: 2 personer der skal have et firma sammen hvor der er materiel, og har derudover hver deres cvr til arbejdskraften. 

3

Banken skal med ind over til køb af maskiner som har en værdi udover de 50 til Aps og derfor kan de indskydes dertil. 

1 hvis I ved I vil ha ApS skal i klart starte med det og intet andet

2 Forstår jeg ikke helt - men du må mene I har hver jeres virksomhed NU og så vil i fremadrettet være sammen i I/S eller ApS - og I så fald skal I jo hver sær gøre jeres firmaer op - alle aktiver - uanset de er straksafskrevet eller ikke - skal enten ud ved lukning gennem salg - eller sælgers til et nyt ApS

3

Bliver sikkert ikke let at få banken med uden sikkerhed - uanset I/S eller ApS - + apport stiftelse i sig selv koster let 10.000 kr frem for at stifte kontant

I skal få fat i en revisor der kan se jeres værdier igennem, se jeres nuværende virksomheder igennem og se om der udløses f.eks skat af goodwill som kan gøre det dyrt - overveje om der skal ske skattefri virksomhedsomdannelse for en  - og meget meget mere. Det er det eneste rigtige, at betale jer til god hjælp med det samme

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jan 16
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

HVad med IvS og så efterfølgende ApS? IvS´er ligner rigtig meget ApS er :-)

Brug for nyt webhotel? Brug denne UnoEuro rabatkode 2017

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46555
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

WebNinja87:

HVad med IvS og så efterfølgende ApS? IvS´er ligner rigtig meget ApS er :-)

både ja og nej - bla. koster en omdannelse let 10.000 kr - lidt forskelle her http://johnhannover.blogspot.dk/2015/03/ivs-eller-aps.html  kan penge rejses, er  jeg ikke i tvivl om valget bør være ApS i mange fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Når I er to er det smart et stifte et IVS Holding hver og så lade de 2 IVS holding stifte et IVS driftselskab...

Dette kan gøre rimeligt billigt...

Når IVS drift har opnået en egenkapital svarende til APS kapitalen, så kan selskabet rimeligt nemt omdannes til et APS, det koster ikke det store...

Det er klar det nemmeste og billigste at få selskabsstrukturen på plads fra start....

I kan også lade de to IVS holding selskaber stifte et APS fra start...

Hilsen

Søren

Tilmeldt 2. Jan 16
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
både ja og nej - bla. koster en omdannelse let 10.000 kr

God pointe!

Brug for nyt webhotel? Brug denne UnoEuro rabatkode 2017

Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

10000 er temmeligt dyrt. Vi gør det for et par tusinde kr.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46555
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Spyf:

Hej

10000 er temmeligt dyrt. Vi gør det for et par tusinde kr.

hvem er I - som gør det for et par tusinde?  Ved I hvad vi taler om med omdannelse fra IVS til ApS - er I godkendte/registrerede revisorer?? Lyder MEGET mystisk billigt

Er du rar at give jeres CVR og gerne reference til nogen I HAR ændret status fra IVS til ApS for til et par tusinde - ellers kan jeg ikke tro det rent ud sagt - det er langt mere og andet end at stifte et ApS

Det her kræver jo godkendt/registreret revisor erklæring en at revisor tager det fulde ansvar for kapitalen = revision og lidt mere til - ret så meget svarende til apportstiftelse eller skattefri virksomhedsomdannelse - og revisor står med hele ansvaret for kapitalen på tidspunktet - Lyder meget mystisk med et par tusinde - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 00:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Omregistrering til almindeligt ApS
Et iværksætterselskab kan lade sig omregistrere til et almindeligt anpartsselskab, når selskabs- kapitalen og den særlige reserve samlet mindst udgør 50.000 kr.
Det er selskabets generalforsamling, der kan træffe beslutning om omregistrering. I forbindelse med beslutningen om omregistrering skal generalforsamlingen træffe beslutning om at ændre selskabets vedtægter i overensstemmelse hermed. Selskabets navn skal bl.a. ændres, så iværk- sætterselskab eller IVS ændres til anpartsselskab eller ApS.
Beslutning om omregistrering af et iværksætterselskab til et almindeligt anpartsselskab skal anmeldes til Erhvervsstyrelsen. Anmeldelsen (selskabsblanketten) skal vedlægges generalfor- samlingsprotokollat, tilrettede vedtægter samt en vurderingsmandserklæring om, at kapitalen er til stede.

En vurderingsmandserklæring bør ikke koste 10.000 kr. Ej heller hvis den er lavet af en godkendt revisor.
Og jo jeg er godkendt revisor

Sov godt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46555
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Spyf:
En vurderingsmandserklæring bør ikke koste 10.000 kr. Ej heller hvis den er lavet af en godkendt revisor.
Og jo jeg er godkendt revisor
hvad mener du med "ej heller hvis den er lavet af en godkendt revisor???  Jeg tror ikke du ved hvad der tales om - den kan ikke laves af andre

og så tilbage til - når du reklamerer - hvad hedder du og hvad er dit CVR for det er uhørt at lave erklæring for omdannelse fra IVS til ApS for et par tusinde. 

Kom med dit CVR, dit navn som godkendt revisor så vi lige kan checke det +  gerne en reference hvor du har lavet et IVS til ApS med erklæring og alt for et par tusinde.

Anonymitet og reklame duer ikke her - og som godkendt revisor har du givet intet mod at give os dit CVR og dit korrekte navn som revisor tak - ellers vil jeg absolut ikke tro dig - og det vil jeg fraråde alle andre at gøre - CVR og korrekt NAVN som godkendt revisor tak - det kan vel ikke være hemmeligt hvis det er sandt og du lover ting her?

En godkendt revisor reklamer ikke uden at turde sige hvem han er - og skriver slet ikke som du gør rent ud sagt - Bliv åben / ikke anonym eller jeg må advare alle mod dig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 3 (29 indlæg)