Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte som I/S og senere Aps eller Aps med det samme?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Bare fordi man ikke er enig i dine holdninger, så skal alle andre advares mod en ??

Nu fremgår det ingen steder om du er registreret eller statsautoriseret revisor...

Så hvordan kan du udtale dig om hvor meget arbejde skal laves ved en revisor erklæring ??

I øvrigt kommenterer jeg ikke på indlæg for reklamens skyld....

Hvis du ikke tror på hvad jeg skriver er det din egen sag....

Bare fordi du har skrevet 100.000 indlæg er det jo ikke ensbetydende med at dit ord er lov....

 "Kom med dit CVR, dit navn som godkendt revisor så vi lige kan checke det +  gerne en reference hvor du har lavet et IVS til ApS med erklæring og alt for et par tusinde"

Der skal ikke laves "og alt" der er kun en erklæring der skal laves.....

Hvilken erfaring har du med at det skal koste 10.000, når du aldrig har lavet en sådan erklæring ???

Og hvad skal du med reference ??   Vi har som godkendte revisorer tavshedspligt om vores kunder....

Mit CVR nr. og navn.....  Glem det.... Jeg gør ikke dette for reklamens skyld....

God dag....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46555
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Spyf:

Hvilken erfaring har du med at det skal koste 10.000, når du aldrig har lavet en sådan erklæring ???

masser af kendte eksempler. Jeg synes det er dybt mystisk at du dels tidl skriver selv HVIS erklæringen skal udabejdes af godkendt revisor - for det SKAL den ALTID og så finder jeg det mystisk at en godkendt revisor vil lave erklæring til helt anden pris end alle andre jeg har hørt om - svarer til at ville lave fuld revision af regnskab for 2000 kr med revisorerklæring -

Revisorudført - med fuld revision - Regnskab - apport stiftelse - eller omdannelse - til 2.000 kr er MEGET usædvanligt 

Det vil jo være en klar misledning når du anbefaler, at man stifter IVS da det er superlet at omdanne til ApS og en revisorerklæring der koster 2000 kr - og det vil jo kunne ramme mange der så risikerer at vælge galt

HVIS du som du skriver er autoriseret og vil gøre det til den pris - så fortæl dig hvilket selskab folk kan få det til 2.000 kr hos - så bliver alle glade.

Hvorfor anonym - Jeg frygter helt enkelt at der er noget galt og at du tror et eller andet omkring erklæring når du som autoriseret revisor mener den skal koste ca 2.000 kr - og ja - jeg tvivler, når du vil være anonym, på at du er autoriseret - Jeg forstår man ind imellem vil være anonym på nettet  -men optræder man som autoritet - og her autoriseret revisor - med en oplysning der vil få mange til at tro noget forkert om pris for revisorerklæring ved omdannelse, så synes jeg ikke man bør være anonym - og fastholder man at ville være det - i en diskussion der stiller ?? ved om man er autoriseret - så bliver det endnu mærkeligere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Det vil jo være en klar misledning når du anbefaler, at man stifter IVS da det er superlet at omdanne til ApS og en revisorerklæring der koster 2000 kr - og det vil jo kunne ramme mange der så risikerer at vælge galt

Jeg synes at man skal tage udgangspunkt i at du oprindeligt brugte formuleringen "... kan koste ...". Den typiske omkostning jeg har stødt på ligger i spændet mellem 6.000 og 10.000 kr. Jeg med så medgive at jeg også har set udført arbejde i den størrelsesorden, som Spyf omtaler (ganske enkle vurderinger som har dannet grundlag for en vurderingsberetning).

Hvad den rigtige pris er vil altid afhænge af omfanget af det som revisor skal udtale sig om. Så som tommelfingerregel så omkostningen stige jo mere kompliceret forhold, som revisor skal udtale sig om.

Der er ikke altid nødvendigt med fuld revision. Revisor kan eksempelvis afgive erklæring efter ISAE 3000 (Andre erklæringsopgaver med sikkerhed end revision).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46555
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Cookie - John Hannover:
Det vil jo være en klar misledning når du anbefaler, at man stifter IVS da det er superlet at omdanne til ApS og en revisorerklæring der koster 2000 kr - og det vil jo kunne ramme mange der så risikerer at vælge galt

Jeg synes at man skal tage udgangspunkt i at du oprindeligt brugte formuleringen "... kan koste ...". Den typiske omkostning jeg har stødt på ligger i spændet mellem 6.000 og 10.000 kr. Jeg med så medgive at jeg også har set udført arbejde i den størrelsesorden, som Spyf omtaler (ganske enkle vurderinger som har dannet grundlag for en vurderingsberetning).

Hvad den rigtige pris er vil altid afhænge af omfanget af det som revisor skal udtale sig om. Så som tommelfingerregel så omkostningen stige jo mere kompliceret forhold, som revisor skal udtale sig om.

Der er ikke altid nødvendigt med fuld revision. Revisor kan eksempelvis afgive erklæring efter ISAE 3000 (Andre erklæringsopgaver med sikkerhed end revision).

jamen 6.000 til 10.000 vil jeg som slet ikke reagere på - det er 2.000 jeg finder meget meget lavt og ikke et godt tal for folk der evt skal vælge mellem IVS og ApS at udgå fra som standard. Jeg kender godt nok selv kun til få - 4 tilbud - og der ligger priser på 10.000 og op faktisk

Som med apport eller virksomhedsomdannelse kan regnskaber jo være mere eller mindre enkle - men 2.000 kr er ret så uhørt

Når det kombineres med Spyf skriver selv HVIS det skal laves af en godkendt revisor - så ville det være skønt at få at se, om Spyf faktisk er godkendt - og dermed jo ha mere hold i de 2.000 kr - for en godkendt ville nok ikke skrive selv HVIS.  Det kan jo ikke laves af andre end godkendt/reg revisor 

Det handler om, hvad folk med IVS skal ha i forventning - og det er IKKE 2.000 kr som en normal pris. Om den hedder 6.000 til 10.000 eller 5.000 til 15.000 - er ikke så afgørende - men det er det når IVS anbefales fordi det er SÅ let at ændre og ikke koster mere end 2.000 kr fra en der er godkendt revisor.

HVIS Spyf vil lave revisor opgaver til den pris og er godkendt revisor - så tror jeg der er mange der vil være glade for et kontakt punkt frem for det anonyme

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære John

OK en trykfejl at der står HVIS......

Jeg skal gerne tjekke hvilken erklæring der er på de selskaber vi har ændret fra IVS til ApS

Der er ikke tale om fuld revision, apport stiftelse eller omdannelse...

Det er en erklæring om at selskabskapitalen er til stede...

Det er vist dig der ikke ved hvad du taler om.....

Og så gider jeg ikke bruge mere tid på at argumentere over for dig....

Som tidligere skrevet så er det din sag om du tror på mig eller ej....

Du skal bare ikke advare andre om "mig" når det er sandheden jeg skriver !!!

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46555
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg fastholder at hvis man skriver 2.000 kr er standard pris for erklæring fra IVS til ApS så er man helt galt ude og jeg tror ikke på du er godkendt revisor oveni - men jeg ved det jo ikke - da du vil påstå det uden at være anonym - og skriver netop HVIS osv - Hvorfor skal det være hemmeligt hvad det er for et selskab du repræsenterer og som har lavet erklæringer fra IVS til ApS for 2.000 kr?

En erklæring om at kapitalen er til stede, kan ikke laves uden i princip en fuld revision - minder meget om omdannelse og apport rent faktisk (som også handler om at konstatere og erklære kapitalen er til stede) Uden det, kan regnskabet indeholde masser af fejl og usikkerheder - tilgodehavender og gæld som skal konstateres osv. Hele driftsresultat for måske 1 eller 2 år skal man være sikker på. Apport kan vel faktisk være lettere, da der ikke er en drift der kunne give risiko for kapital, men bare vurdering af nogle ting.

Det handler ikke om at se hvad der tår på en bankkonto - eller i bunden kapital fra nogen der selv har lavet regnskab uden revision - og revisor påtager sig ansvar for -AT den er der i forhold til evt. kreditorer der kunne mene andet siden - og jo jeg ved godt hvad jeg taler om - og jo jeg vil advare mod, at nogen tror på, at de 2.000 kr er standard for en sådan revisor erklæring - for de vil blive skuffede og det synes jeg man skal undgå

forvent et sted 6-14 t - og bliv glad hvis det er i den lave ende - men ikke voldsomt overrasket hvis det er i den høje. Er det 2 t - vil der være anledning til en ekstra tur rundt om Juletræet mildest talt

Over and out

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

John, Vi er enige om at 2000 IKKE er normalen. Men det er nu set - og nej det kræver ikke fuld revision....

Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Whiskey :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46555
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Spyf:

Tak Whiskey :-)

jeg forstår nu ikke Whiskeys formål  - for han ved helt 100% at det er HELT usædvanligt at kunne skifte fra IVS til ApS med en samlet udgift på 2000 - men så må det jo stå til troende -

Whiskey og Spyf som anonyme bakker op om at 10.000 er alt for dyrt og det skal koste 2.000 som Spyf jo korrigerede mig til at omdanne til ApS fra IVS - Ellers havde opbakning til det meget mystiske i prisen 2.000 nok været rimelig - men fred med det - 

Synd du bakker om om 2000 som mere standard end 10.000 Henrik for jeg fastholder - 2000 findes i princip ikke som pris her normalt og er IKKE det man skal forvente - men "as you like"  Henrik -(hele diskussionen går på om 10.000 er alt for dyrt og 2000 er mere prisen - hvis ellers du har klaret at læse tråden Henrik)

Jeg trækker mig gerne fra den og synes det er synd for de som nu tror det koster 2000 som vejledende

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

He he JOHN

Du vil have det sidste ord her ....

Du har aldrig lavet sådan en erklæring og så er det vel et frit land vi lever i

Hvis vi tager 2000 kr for en sådan erklæring så er det vel vores sag.

Og du behøver ikke at gentage at jeg kom til at skrive Hvis igen

Der er jo ikke tale om samme arbejde som en omdannelse fra ApS til A/S f.eks når et IVS har en egenkapital på kr. 50.000 kan det omdannes til et APS.

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)