Hej Amino.
Jeg er netop gået igang med at prøve at få en virksomhed op at kører, da jeg har fået en god idé.
Jeg har dog det problem, at jeg er bange for at miste mine kunder.
Tanken er at mine ansatte, i fremtiden, skal udarbejde en service for kunden. Jeg kan dog ikke lade vær med at tænke på at den ansatte, ligeså godt kunne gøre det udenom virksomheden, da den ansatte kunne tjene mere pr. kunde.
Servicen består primært at transport.
God nytår
Jeg har lidt samme udfordring, hvordan kan jeg stole på at en ansat gør tingene som jeg mener det skal gøre og hvordan sikre jeg at de ikke render afsted med hele kundekartoteket?
Jeg har selv nogle steder hvor at det skal være en bestemt medarbejder som hjælper mig, så jeg for den samme i røret hver gang da vedkommende giver mig en god oplevelse.
Så hvis de nu giver sådan en god oplevelse at de vil prøve at flytte kunden over til en anden virksomhed som de måske selv står for, hvordan håndtere man så det?
I mit tilfælde så har jeg fået udfærdiget en ansættelseskontrakt som sikre det og meget andet og som udgangspunkt så ansætter jeg ikke folk hvor jeg ikke "klikker" godt med dem.
Nu lyder det som om at du en form for virksomhed ligesom lastvogn chauffør...
Så kan du naturligvis ikke være over dem dagen lang og jeg vil ikke på nogen måde anbefale dig nogen form for overvågning. Som de andre så fint skriver, så handler det i sidste ende om tillid.
Har du det juridiske på plads, så skal din mave fornemmelse på vedkommende også bare være det :)