Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad motivere jer?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 14
Indlæg ialt: 77
Fra  Unikkebobler.dk Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg som så mange andre, drømmer om at lave en virksomhed med stor succes, og jeg er igang med at sparre en masse penge op, så jeg kan starte næste år :-)

Et år er lang tid, derfor bliver jeg ved med at motivere mig selv.
Jeg har foreksempel har jeg et mål om at indenfor 10 år, vil jeg gerne have en Maserati som til den tid kommer til at koste 400-500.000,- kr.

Hvad motivere jer? :-)

Tilmeldt 4. Jan 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Frederik

Jeg tror, det er meget forskelligt og jeg tror, at det handler rigtig meget om hvor man er i sit liv. Mange har drømmen om at tjene en masse penge og måske købe en Maserati.

Men det var ikke min drøm - faktisk havde jeg ikke nogen drøm. Det meste af mit liv har det været vigtigt at have en stabil indkomst, så jeg vidste, hvad jeg kunne regne med. Men i slutningen af 2013 stod det klart, at jeg var nød til at gøre et eller andet - ellers ville mit faste job slå mig ihjel. Jeg var udbrændt og havde desværre oplevet et par dødsfald blandt mine kolleger (alt alt for tidligt) og jeg var indenfor en branche som ikke er så stor.

Så en aften kom jeg til at tænke på noget mine forældre spurgte mig om, da jeg som teenager ikke kunne finde ud af, hvad jeg skulle uddanne mig til: Jamen hvad vil du, pigebarn? Mit svar i den alder (ca. 18 år) var: Jeg vil være konsulent! Jamen, sagde mine forældre, hvad mener du med at du vil være konsulent? Mit svar var: Jeg vil ind og løse en opgave og så ud igen.

Og den ide kunne jeg stadig godt lide - så det satte jeg mig for at blive (i en noget højere alder) - og det er jeg i dag :) Jeg startede som selvstændig IT konsulent indenfor Business Analysis og Test. Om jeg har succes i andre folks øjne, ved jeg ikke, men jeg har succes i mine egne øjne. Jeg lever med den usikkerhed som alle selvstændige lever med - er der også noget at lave i næste måned? Kan jeg fakturere nok timer? Kan de lide det jeg laver? Er jeg god nok? Vil de hyre mig igen?

Jeg tror, det vigtigste er at finde, hvad der motiverer DIG - og ikke hvad der motiverer andre eller hvad andre mener om dig. Om det er drømmen om en Maserati eller at kunne brødføde ens børn er fløjtende ligegyldigt - men det skal give mening for DIG - det skal gøre DIG glad at tænke på, det skal få DIG til at yde det ekstra.

Nu ved jeg ikke hvilken virksomhed du tænker på at starte, men jeg sælger mig selv (haha kvindens ældste erhverv) - altså min viden, min erfaring og min kunnen.

Og tag endelig ikke fejl - den første gang man udfakturerer sig selv til en pris 3 x ens tidligere løn før skat, så kan man sgu ikke få armene ned! Og det er en fed følelse. (Men husk nu på at man selv skal betale pension, sygdom, ferie, forsikringer osv. osv. osv. - men det er stadig fedt).

Måske kan du bruge ovenstående til noget og måske ikke - men det var i hvert fald et svar.

Med venlig hilsen

Cæcilie

Fra Bispebjerg
Tilmeldt 25. Jan 12
Indlæg ialt: 240
Fra  RealMadridFan Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

off-topic: du får ikke meget maserati for 400-500k, hehe. 4-5 millioner er mere realistisk.

Tilbyder gratis hjælp til både offline og online marketing, skriv til mig!

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 03:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Mortensen:
Jeg har foreksempel har jeg et mål om at indenfor 10 år, vil jeg gerne have en Maserati ...

Jeg synes at det er fedt at du sætter dig mål, det er vigtigt, ellers flyder man bare med strømmen. 

Men at have en bil som mål synes jeg er forkert. Det er mere resultatet af ens arbejde, at man får mulighed for at anskaffe nogle materielle goder. Jeg forstår det skam godt, jeg er selv bilentusiast, og bruger selv penge på biler, deltager i sportsvognsrallies, kører potente superbiler på bane etc. Det kan nemt ses som et mål, men i mine øjne er det det ikke.

Hav istedet som mål, at du vil være den bedste indenfor dit felt, at din viden giver dig en fordel ift. konkurrenter, at dine kompetencer har en værdi. Så kommer Maserati'en helt af sig selv.

Men ja, Maserati laver fede biler, jeg kiggede selv på en ny Ghibli sidste år da jeg skulle have en praktisk familiebil (endte dog med en anden bil) Smile

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 03:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jan Pedersen:
off-topic: du får ikke meget maserati for 400-500k, hehe. 4-5 millioner er mere realistisk.

Helt så dyre er de nu ikke Smile

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)