Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg bruge fritidshus til erhverv?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke helt sikker på om jeg har læst det korrekt men vil høre om der er nogle der kan fortælle om man må bruge et fritidshus eller sommerhus til erhverv?

Jeg leder efter et sted til lageropbevaring på sjælland og ser det som billigere at købe et billigt fritidshus eller lejlighed end det er at leje sig ind hvor jeg eksempelvis er nu til 35000(ex moms) om året for 30 m2.

Men må man egentlig det?

Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 131
Fra  NTK Trading Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil tro du skal tjekke lokalplan for det ønskede område.
Hvis der er en form for grundejer forening kontakt dem

Indehaver af Varde Tv & IT Service

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Pedersen:

Men må man egentlig det?

Hvis det er et sommerhus skal reglerne i sommerhusloven følges, og som jeg læser den skal du have tilladelse til at bruge den erhvervsmæssigt af kommunen hvor sommerhuset er beliggende. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46499
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Pedersen:

Jeg er ikke helt sikker på om jeg har læst det korrekt men vil høre om der er nogle der kan fortælle om man må bruge et fritidshus eller sommerhus til erhverv?

Jeg leder efter et sted til lageropbevaring på sjælland og ser det som billigere at købe et billigt fritidshus eller lejlighed end det er at leje sig ind hvor jeg eksempelvis er nu til 35000(ex moms) om året for 30 m2.

Men må man egentlig det?

du kan finde lager langt langt under disse over 1000 kr - i lagerhaller - o.l. rundt omkring ude på landet - nok også en del billigere end at leje sommerhus. Husk forsikring

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Jeg bliver nødt til at have noget plads til at en kan stå og pakke mine bestillinger også og jeg syntes oftest at lagerhaller bare er til opbevaring.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46499
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Pedersen:

Hej John,

Jeg bliver nødt til at have noget plads til at en kan stå og pakke mine bestillinger også og jeg syntes oftest at lagerhaller bare er til opbevaring.

det er ret forskelligt- Ofte kan man leje en "lade" eller længe på en bondegård - eller der findes givet lagerhoteller hvor man også kan pakke

Prisen er lavest for rent lager som udgangspunkt - og så snart der kommer adm (pakning) med, vil det ofte blive lidt dyrere - det må forhandles. Jeg tror ikke fritidshus er let at få OK til lager og pakkecentral i, og tror også det kan være dyrere, men test det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I landzone og sommerhuszone må man ikke ændre ejendommens anvendelse væsentlig uden tilladelse. Dvs. du kan ikke uden tilladelse ændre brugen af sommerhuset til erhverv. Dertil kommer, at der kan være regler i lokalplan, grundejerforeningsvedtægter m.v., som hindrer den erhvervsmæssige brug.

Endeligt er udgangspunktet, at selskaber ikke kan købe fritidsboliger jf. sommerhusloven.

Derudover tror jeg, at du får problemer med at få Skat til at acceptere, at sommerhuset er 100 pct. til erhvervsmæssig brug - De vil nok uanset hvad og hvorledes have en formodning for, at du også bruger huset privat. Så jeg vil passe på, hvis jeg var dig.

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fandt et hus til beboelse ude på landet i mellemtiden som ikke koster ret meget, men som jeg lige forstår, så vil det være samme problem her som med et fritidshus, ift. at lave erhverv derfra.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er faktisk lidt det samme.

Hvis huset hidtil har været anvendt til beboelse, så kan man ikke lade huset ændre status til erhverv uden kommunalbestyrelsens tilladelse jf. planlovens § 35. Der er meget restriktiv regler for, hvad man må gøre i det åbne land. Dvs. jeg vil anbefale, at du finder en landmand, som har ledig halkapacitet, og spørger om du kan leje noget areal til lager, og lader det være op til ham, om han kan få den relevante tilladelse. Der er nemlig lidt større åbenhed for at give tilladelse, når der er tale om landbrugsbygninger, som ikke længere er relevante til deres oprindelige formål.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)