Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg sælge min ejerlejlighed til mit firma?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jan 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har et spørgsmål til alle jer kloge mennesker herinde. Jeg har et ApS firma sammen med en kammerat. Det er et vikarbureau. Vi har pt. allerede købt en lejlighed, som vi så lejer ud. 

Jeg pt. ejer en lejlighed som jeg købte privat. Nu er jeg så flyttet sammen med min kæreste og lejer derfor min "egen" lejlighed ud. Mit spørgsmål går så på, at jeg gerne vil sælge den lejlighed til mit firma, og så fortsætte med at leje den ud. Kan jeg det?? 

Og hvad er reglen så hvis dette kan lade sig gøre? Jeg tænker både i forhold til beskatningen og i forhold til prisen osv.

Håber der er nogle som kan hjælpe mig.

Mvh. Nicolai 

Fra Dokkedal
Tilmeldt 19. May 15
Indlæg ialt: 120
Fra  Karlog-IT Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu kender jeg ikke alle reglerne på området..

Men selvfølgelig kan du sælge lejligheden til firmaet, prismæssigt bør du få lejligheden vurderet og sælge den i det pris leje.

En anden mulighed er at du kan indskyde lejligheden ind i firmaet, dog vil du stadig blive beskattet på samme måde som hvis du solgte den til 3. part. 

Jeg håber at nogle af de andre her inde kan komme med nogle paragraffer. :-)

Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Benjamin Karlog:

En anden mulighed er at du kan indskyde lejligheden ind i firmaet, dog vil du stadig blive beskattet på samme måde som hvis du solgte den til 3. part. 

Hvis man har boet i lejligheden i en del af ejerperioden er avancen skattefri. Men skal den sælges til virksomheden skal de ske til handelspris som var den solgt til 3. part. Ellers bliver du beskattet af forskellen. 

Her er lidt læsestof: http://www.tax.dk/jv/cb/C_B_3_5_4_3.htm

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

nysgerrig selvstændig:
Jeg pt. ejer en lejlighed som jeg købte privat. Nu er jeg så flyttet sammen med min kæreste og lejer derfor min "egen" lejlighed ud. Mit spørgsmål går så på, at jeg gerne vil sælge den lejlighed til mit firma, og så fortsætte med at leje den ud. Kan jeg det?? 

Hvad vil du vinde ved det?

Den største ulempe er hvis du selv på et senere tidspunkt vil få brug for selv at bo i lejligheden igen så er beskatningen som hovedaktionær ikke attraktiv.

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Få det totalt tjekket skattemæssigt inden du gør det.

Principielt kan du selvsagt gøre det, og salgssummen du opnår er skattefri for dig. Når selskabet senere sælger, skal selskabet betale skat af den yderligere avance ved senere frasalg. Du kan risikere rådighedsbekstaning så vidt jeg husker, så vorsicht...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)