Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskudsopgørelse - hvad gør jeg?!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg er stadig ikke kommet videre med min forskudsopgørelse.

Der er uanset hvad private ting som skal ændres (indkomst, renteudgifter osv.) men derudover er der jo til 2008 sat et overskud på kr. 25.000,- fra ToldSkat side. Kunne forestille mig det bare er nogen satser de har og sætter på.

Men hvad mener I? Altså jeg startede 1/10 2007 med min webshop hvor der sælges legetøj, udstyr til barn & børneværelse. Skal jeg helt ærligt forvente et overskud allerede 2008 (det er jo ikke hvad jeg tror) og i givet fald, så 25.000,- det er da lige meget nok tænker jeg.

Vil det være tåbeligt at ændre til 0,- i overskud og så evt. se regnskabet an når vi kommer til 3. kvartal og så justere det til hvad det ser ud til at blive?? I givet fald, hvad så med de girokort der er sendt med? Skal de indsendes eller smider jeg dem ud eller?

Håber I kan hjælpe.

 

Mange hilsner Githa

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Nej..du kan sætte det til 0, ret forskudsopgørelsen via TastSelv til 0.

Se så tiden an, og juster evt. senere på året.

Girokort kan du så smide ud, når du har dannet ny forskudsopgørelse via tast selv.

 

/peter 

 

Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Så tror jeg det bliver løsningen, for kan på nuværende tidspunkt slet ikke overskue om jeg får over-/underskud og i givet fald hvor meget.

Jeg risikere ikke problemer i, at jeg anvender tast selv og så bare smide kortene ud? Altså risikere at blive rykket fordi ToldSkat ikke lige fanger jeg har ændret via nettet?

Så lige en anden ting du nok kan svare på.

Mine indbetalinger fra privat til virksomhed, tæller vel ikke med i over-/underskud eller? Tror jeg har lidt for mange spørgsmål fordi jeg ikke er kommet rigtig igang og kan se opsætningen af det hele.

Mvh. Githa

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du får en kvittering, når SKAT har registreret dine ændringer.

Nej.....dine indbetalinger(beskattede penge) har ike indflydelse på resultatet, men på egenkapitalen.

 

/peter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)