Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan laver man et I/S om til en enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 14
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har i dag et I/S men ønsker at lave det om til en enkeltmandsvirksomhed, da jeg er den eneste som er tilbage i firmaet, og der skal jo min. være 2 i et I/S

Kan det lade sig gøre at ændre det til enkeltmandsvirksomhed? Jeg kan ikke rigtigt finde noget om det på virk.dk

M.v.h. Christian

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Scorpiodkfyn:

Hej.

Jeg har i dag et I/S men ønsker at lave det om til en enkeltmandsvirksomhed, da jeg er den eneste som er tilbage i firmaet, og der skal jo min. være 2 i et I/S

Kan det lade sig gøre at ændre det til enkeltmandsvirksomhed? Jeg kan ikke rigtigt finde noget om det på virk.dk

M.v.h. Christian

Det kan man ikke, men prøv at læse denne tråd http://www.amino.dk/forums/t/261517.aspx den omhandler præcis det samme og forklarer meget godt

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Rent praktisk foregår ændringen ved at du køber vedkommende ud af I/S'et. det betyder principielt at du køber en ideel andel af samtlige aktiver i I/S'et. Rent skattemæssigt kan det have stor betydning, såfremt der foreligger væsentlige værdier i I/S'et. Du bør tale med en revisor i så fald.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

vær opmærksom på at det i princip er lukning af gamle I/S hvor du som Jacob beskriver køber den andens andel - og her kan være goodwill og aktiver som er afskrevet men har værdi - i så fald kan det være klogt skattemæssigt at ha en revisor eller lignende ind over

Du skal så i nyt enkeltmands ha nyt CVR så alle aftaler skal overdrages - tænker bank, betalingsformidler, leverandører osv - du kører ikke videre med gamle I/S cvr nr

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)