Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejer har opsigelse fra lejer, fra lejekontraktens begyndelse.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 14. Jan 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg står i en kedelig og temmelig desperat situation, hvor jeg muligvis allerede har opsagt mit lejemål, samme dag som jeg underskrev lejekontrakten.

Min udlejer har nemlig informeret mig om, at da jeg underskrev kontrakten, skrev jeg også under på et dokument hvor jeg opsagde lejligheden - der var bare et tomt felt i dokumentet som udlejeren kunne indsætte en dato, efter hans behag. (Dvs. det har han så gjort nu, uden at have informeret mig om dette - så står til at flytte ud om 14 dage.)

For det første tænker jeg, at jeg godt nok har dummet mig hvis jeg har underskrevet sådan noget, for det andet, tænker jeg om det overhovedet er lovligt, at udlejer har min opsigelse som nævnt overfor, allerede fra lejemålets begyndelse?


På forhånd tak!

Mvh Nicklas

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder sgu som en mærkelig sag. Hvad dælen er ideen i at opsige dig med det samme?  Har du en kopi af lejekontrakten hvor feltet ikke er udfyldt? 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicklas

Jeg ville anbefale at du første tager en snak med din udlejer for at finde ud om du skal være ude inden 14 dage. og skal du dette vil jeg nok tage kontakt til http://www.lejerneslo.dk og høre hvad de vil sige

held og lykke

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Nov 14
Indlæg ialt: 15
Fra  Juristhjælp Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du ikke din egen kopi af lejekontrakten?

Den der løsning må udlejer ikke bruge.

Kontakt os gerne på 88 44 20 10 i morgen, så kan vi hjælpe dig.

Venlig hilsen Christina Kirk

Tilmeldt 14. Jan 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de hurtige svar!

Vi indgik lejekontrakten sidste år, og udlejer vil nu opsige da han skal sælge lejligheden.

Jeg startede med at få en opsigelse fra udlejer, hvori han skriver at han opsiger os pga. salg, og vi derfor skal være ude 3 måneder efter han har opsagt. Så har jeg så kommet med en indsigelse på hans opsigelse, og efterfølgende har han så skrevet at han har en underskrevet opsigelse fra min side - som blev lavet samme dag vi skrev under på vores lejekontrakt. Det vil jo så sige at han kan slippe for 1 års opsigelse som der normalt er. Men er det overhovedet lovligt at lave sådan en form for "forhånds" underskrevet opsigelse? Han kan jo i princippet skrive hvilken som helst dato på.

Jeg har ikke, og har ikke fået nogen kopi af denne opsigelse, det er kun noget udlejer har.

Mvh Nicklas

Tilmeldt 14. Jan 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Juristhjælp, Christina Kirk:

Har du ikke din egen kopi af lejekontrakten?

Den der løsning må udlejer ikke bruge.

Kontakt os gerne på 88 44 20 10 i morgen, så kan vi hjælpe dig.

Venlig hilsen Christina Kirk

Hej Christina

Jeg har en kopi af lejekontrakten med originale underskrifter på - denne lejekontrakt er helt almindelig tidsubegrænset. Der står ingen opsigelsedato, og der er ikke nogen særlige forhold i §11 ift. opsigelsen. Det er derfor jeg syntes at det er lidt grotesk hvis han har en opsigelse med min underskrift på, som han bare kan skrive en dato på.

Med venlig hilsen Nicklas

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Nov 14
Indlæg ialt: 15
Fra  Juristhjælp Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart så går det ikke, det udlejer har gang i.

Men det vil sige, at du underskrev i sin tid en kontrakt og et andet dokument? Undrede du dig ikke over dokumentet den gang?

/ Christina Kirk

Tilmeldt 14. Jan 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er, at jeg nu ikke kan huske at jeg har skrevet under på et andet dokument end lejekontrakten. Jeg har garanteret studset over det, men har ikke tænkt nærmere over det, da jeg ikke har sat mig godt nok ind i lejeloven, og har vel egentlig tænkt at det der stod i kontrakten var gældende. Der var også en mundtlig aftale om at jeg kunne bo der så længe jeg ville, og nu kan jeg kun finde beviser på at boligen er ved at blive udlejet til en væsentlig højere husleje end min - der står ingen steder at den er til salg, som udlejer har givet mig som begrundelse for opsigelsen.

Det kan være jeg benytter mig af det tlf. nr. du har oplyst, så sagen kan blive ordenligt belyst, tusind tak for dit svar!

Med venlig hilsen, Nicklas

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Nov 14
Indlæg ialt: 15
Fra  Juristhjælp Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Salg, udleje eller anden grund er ligegyldigt. Reglerne er de samme. Efter det oplyste kan udlejer umiddelbart ikke opsige dig. Har udlejer "sendt" den påståede opsigelse til dig?

Tilmeldt 14. Jan 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Udlejer har ikke sendt den påståede opsigelse.

Den eneste opsigelse jeg har fået fra udlejer, er en opsigelse hvor udlejer skriver at han bliver nødt til at opsige mig, da han er skal sælge lejligheden, og vores lejemål derfor slutter 3 måneder efter han har givet opsigelsen.

Derefter kommer jeg med min indsigelse - hvor hans modsvar er at han har en skriftlig og underskrevet opsigelse fra mig, hvor han blot kan skrive en dato.
- Det undrer mig hvis udlejer kan dette, altså først giver udlejer sin egen opsigelse af mig - hvor efter han åbenbart allerede har en underskrevet opsigelse fra mig?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)