Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejer har opsigelse fra lejer, fra lejekontraktens begyndelse.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Nov 14
Indlæg ialt: 15
Fra  Juristhjælp Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan han heller ikke. Men du har det fra udlejer på skrift, går jeg ud fra?
Den er lige til huslejenævnet.
/Christina Kirk

Tilmeldt 14. Jan 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er, og jeg har ikke fået det vist, men:

Jeg tror at udlejer har udarbejdet et dokument hvori jeg som lejer, opsiger lejligheden pr d. _______  - hvor udlejer så bare kan indsætte en dato efter sit behag. Som jeg (så dum som jeg var) har skrevet under på.

- Men går den overhovedet ?? Også når han har skrevet en helt anden opsigelse fra sin egen side af til at starte med?

Tilmeldt 14. Jan 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Juristhjælp, Christina Kirk:

Det kan han heller ikke. Men du har det fra udlejer på skrift, går jeg ud fra?
Den er lige til huslejenævnet.
/Christina Kirk

Jeg har hans opsigelse (ikke noget jeg har skrevet under på) på skrift. Plus jeg har min helt almindelige tidsubegrænsede lejekontrakt, uden opsigelsedato, og uden særlige forhold til opsigelsen.

Det eneste jeg ikke har på skrift, er det omtalte dokument, som skulle være min egen opsigelse.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Få for gudsskyld fat i nærmeste lejerforening og få meldt dig ind.

Du kan slet ikke opsiges af udlejer, af anden årsag end den at han selv vil bebo lejemålet og selv i det tilfælde er der stor chance for at det lokale huslejenævn vil sige at den går ikke.

Så skynd at få meldt dig ind og kør en sag, derudover få krævet dokumentation for hans påstand om denne underskrevne opsigelse, som du siger du intet husker omkring.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

NAH !!

Wink

Tror du ikke du har indgået et tidsbegrænset lejemål, f.eks. 1 eller 2 års leje. Wink

Fordi hvis du har gjort det, underskriver du også egen opsigelse. Ved indgåelse og påbegyndelse af pågældende lejemål.

Og dette er fuldt lovlig.

Ellers er jeg enig med resten i tråden, at man selvfølgelig ikke bare kan "smide dig på porten".

Lejeloven er jo til for at beskytte lejer.

Hvad står der under "særlige vilkår" - "typisk § 11. Hvis det er en standardkontrakt der er anvendt.

Tilmeldt 14. Jan 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kontakter en lejerforening, og evt en advokat for at få en afklaring på sagen i hvert fald.

I min optik burde det dog ikke være lovligt at have en lejers opsigelse liggende, indtil man som udlejer selv vil skrive en dato på - han kunne jo i princippet skrive den når som helst uden jeg ved det, og så vel kræve erstatning fordi jeg ikke er flyttet??

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

NAH !!

Wink

Tror du ikke du har indgået et tidsbegrænset lejemål, f.eks. 1 eller 2 års leje. Wink

Fordi hvis du har gjort det, underskriver du også egen opsigelse. Ved indgåelse og påbegyndelse af pågældende lejemål.

Og dette er fuldt lovlig.

Ellers er jeg enig med resten i tråden, at man selvfølgelig ikke bare kan "smide dig på porten".

Lejeloven er jo til for at beskytte lejer.

Hvad står der under "særlige vilkår" - "typisk § 11. Hvis det er en standardkontrakt der er anvendt.

Som jeg forstår på lejeloven, så skal der indgå en opsigelsedato hvis det skal være tidsbegrænset.
Under opsigelse i min lejekontrakt, står der "Lejemålet indgås d. 1/5/16 og fortsætter indtil det opsiges"
altså ikke nogen opsigelsedato.

Der er anvendt en standardkontrakt til lejen, og under §11 står der blot hvordan vi har modtaget og skal aflevere lejemålet, samt at lejer står for eventuelle skader, og at jeg må have 1 husdyr. Intet om at udlejer at lejers opsigelse som han kan sætte en dato på efter behag.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Nov 14
Indlæg ialt: 15
Fra  Juristhjælp Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

For at indgå et gyldigt tidsbegrænset lejemål skal udlejer have indskrevet i kontrakten, at udlejningen er tidsbegrænset og udlejer skal have en gyldig grund til at udleje tidsbegrænset. Grunden til tidsbegrænsningen skal også fremgå.
Hvis man som lejer ikke er enig i, at grunden er "gyldig nok" til at acceptere den tidsbegrænsede udlejning kan sagen indbringes for boligretten.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en opsigelse flere og flere udlejere benytter sig af.
Din udlejer er bare et fjols der ikke ved hvordan han skal gøre.
Han skal jo ikke opsige dig med tre måneders varsel hvis han har en opsigelse fra dig.
Få ham til at bekræfte hans udsagn, som du har beskrevet, på skrift, så får han ikke et ben til jorden.

Tilmeldt 14. Jan 16
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tusind tak for svarene allesammen!

Jeg har i dag snakket med min advokat, og fået at vide at uanset om udlejeren har det pågældende eller ej, så er det ikke juridisk gyldigt.

Rigtig god weekend !

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

NAH:

Tusind tak for svarene allesammen!

Jeg har i dag snakket med min advokat, og fået at vide at uanset om udlejeren har det pågældende eller ej, så er det ikke juridisk gyldigt.

Rigtig god weekend !

Yes

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)