Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Super simpel webshop

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet en fiktiv webshop som jeg er sikker på alle ville kunne finde ud af at styre. Jeg synes CMS-løsninger som f.eks Prestashop godt kan være lidt kringlet for nybegyndere.

Det er en MobilePay/Swipp webshop. Når indkøbskurven er fyldt og formularen sendt, vil kunden modtage en ordrebekræftelse automatisk, og sælger vil modtage en mail med ordren som er udformet som kvittering. Når sælger modtager en ordre skal han eller hun anmode om betaling på enten MobilePay eller Swipp. Og når betalingen er gået igennem kan der sendes og kvitteringen kan enten videresendes med mail eller printes og lægges i pakken.

Alle kan vel finde ud af at styre en webshop gennem email og mobilbetaling?

Der er ulemper og fordele. Man behøver ikke godkendes af DIBS til betaling, da man bruger sin private mobilbetaling. Men så vidt jeg har kunne læse mig til er det ikke lovligt at bruge privat MobilePay til erhverv. Men det gør det billigt og nemt at starte en online forretning.

Siden hedder www.lunchbags.dk et domæne jeg havde ledigt :)

I er velkommen til at teste den og udføre en fiktiv ordre, da det er en fiktiv webshop :)

Den eneste forskel mellem kundens ordrebekræftelse og sælgers kvittering (senere kundens), er toppen.

I ordrebekræftelsen står der i hovedet "Hej Fornavn Efternavn, tak for din ordre" og ordrebekræftelse. Og kvitteringen "Fornavn Efternavn, din ordre er nu afsendt" og kvittering.

Er det noget der kan bruges? Er det lovligt?

Tilmeldt 2. Jan 16
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ihverfald nemt😉 Synes dig løsninger som Stripe er lige så nemt, og problemet med din løsning er, at man manuelt skal arbejde på hver ordre. Hvis du har 10 ordrer og dagen er det meget manuelt arbejde og kunderne bliver nok også ret trætte af at skulle vente på din anmodning, hvis de gerne vil ekspederes hurtigt.

Det er simpelt Ja, men synes andre automatiske betalingsløsninger som heller ikke kræver indløsningsaftale er lige så gode

Brug for nyt webhotel? Brug denne UnoEuro rabatkode 2017

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tror jeg vil være en løsning mange mindre one product shops vil finde særdeles nyttig i forhold til nets og andre betalingløsninger.

Tilmeldt 16. Jan 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe vidste slet ikke Stripe eksisterede :) Jeg har bare lagt mærke til at der en del der sælger med mobilbetaling over Facebook så tænkte at min ide ville gøre det lidt nemmere for dem. Men ja Stripe vil jeg kigge nærmere på ... tak!

Tilmeldt 16. Jan 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Men jeg tror man kunne lave en fed one-page webshop med min løsning... det bliver næste projekt... en one-product-one-page webshop haha :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)