Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

redigering af billeder

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg vil først sige at Thorborg sq har lavet en fantastisk side, er jo et hav af gode informationer og fif.
 
Jeg har dog et lille problem som jeg håber I amino borgere kan hjælpe mig med - Jeg skal bruge et program til redigering af billeder, men jeg har ingen forstand på hvad der er hit og hvad der er skidt.
 
De eneste krav til programmet er at billederne bliver tydelige så de kan anvendes til webshop o.lign.,
derudover skal programmet kunne lave baggrund på billederne (så den f.eks. bliver hvid eller blå)
 
Håber på der er nogen som kan hjælpe mig!
 
 
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Det er desværre ikke så simpelt, der findes mange gode programmer, og det mest kendte og bedste er efter min mening photoshop, udviklet af Adobe.
 
Det er dyrt, og hvis man kun har brug for basis funktioner har de udviklet photoshop elements, som er langt billigere.
 
Men programmet kan desværre ikke bare fjerne baggrunden, eller gør billedet skarpere. Det kræver øvelse, viden og erfaring.
 
Men har du tid og lyst til at prøve at gå igang, synes jeg du skal starte med at hente en 30 dages gratis demo af photoshop på www.adobe.com og derefter søge på google efter tutorials, det er udmærket måde at lære det på hvis du ikke lige har råd til fine kurser etc.
 
En helt anden løsning er at sende dit materiale ud i byen og betale for fritlægning og optimering af billederne.
Fra København Ø
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg brugte de første mange år PaintShopPro - det er et godt sharewareprogram som kan langt det meste af det du har brug for. Firmaet hed dengang JASC - ved ikke om det stadig er tilfældet. Jeg har set artikler i flere blade, inklusive Datatid, om hvordan man gør de lidt mere avancerede funktioner, som netop at fjerne baggrunden, i PSP.
EssentialContent.com - salg af annonceplads på egne rejsedestinationshjemmesider og domænesalg
Tilmeldt 8. Feb 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København Ø
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Irfanview er en god viewer, men der er ikke meget editering i den. Man kan godt ændre farver, kontrast osv., men ikke fjerne baggrunde - det tætteste er vist red-eye-reduction funktionen. Jeg bruger Irfanview som almindelig viewer, og så til een specifik ting, at nedskalere grafik/fotos til 32x32 pixel og gemme dem som .ico og dermed lave favicon.ico ikoner til mine hjemmesider.
EssentialContent.com - salg af annonceplads på egne rejsedestinationshjemmesider og domænesalg
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/18/2006 9:10:04 PM
Forfatter:Carsten Blach
>

De eneste krav til programmet er at billederne bliver tydelige så de kan anvendes til webshop o.lign.,


derudover skal programmet kunne lave baggrund på billederne (så den f.eks. bliver hvid eller blå)



Hvis det er de eneste rav du har til programmet, kan jeg anbefale dig programmet GIMP, som desuden er gratis/open source.

Det har alle de funktionaliteter du eftersøger (og meget mere) og så koster det gratis

Du kan downloade det på http://www.gimp.org/

Held og lykke med det.
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle kære Amino borgere,

 
mange tak for jeres fantastiske og hurtige respons - jeg vil nu undersøge de forslåede programmer lidt nærmere.
 
 
- C Blach
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)