Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opdeling af hjemmeside i andele.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 4. Jul 07
Indlæg ialt: 130
Fra  MNN Consult & Marketing Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

 Jeg har længe undret mig over juraen bag det f.eks. www.forbrugerpenge.dk gør med at dele deres hjemmeside op i andele til "kunder"

De har f.eks. 100.000 andele og sælger en andel af en hjemmeside for f.eks. 600 DKK og udsteder et andelsbevis på en pdf.

Er det lovligt?. 

Skal firmet ikke registreres på en speciel måde (A/S, APS) for at dette kan lade sig gøre?

Hvor læser man mere om dette ?

Mvh Morten

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg ikke bevæget mig længere end forsiden, hvor alt ser gratis ud men alligevel med mulighed for gevinst. Ikke fordi jeg tror på den (no such thing as a free meal).

 

'Andel af en hjemmeside'. Det kunne også læses som en slags klub, og som sådan er det i udgangspunktet vel OK.

Nu er formålet givetvis at tjene penge, altså erhvervsmæssigt, og givetvis noget kæde/pyramide/mlm lort, og når der så (gætter jeg) ikke er noget produkt involveret som det væsentligste, så er det jo forbudt.

 Jeg ville interessere mig lige så meget for www.forbrugerpenge.dk  som jeg orker at interessere mig for den mail jeg fik i går fra Maliffi Kadir fra Afrika - en stakkels kræftsyg mand som ville forære mig USD 780.000.000 før han døde.

 

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

prøvet at google forbrugerpenge? Der er skrevet en del (dårligt) om det, måske der står noget der.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 4. Jul 07
Indlæg ialt: 130
Fra  MNN Consult & Marketing Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, men nu er det ikke forbrugerpenge jeg er interesseret i. Det er juraen bag det han gør med at stykke en hjemmeside op i andel. Og hvordan selskabsformen skal være stykket sammen for at gøre det han gør.,

 Glem det faktum at henrik bruhn tilfældigvis ejede dette koncept. Det er ikke relevant for dette spørgsmål.

Mvh Morten

 

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er osse forsøgt besvaret:

"'Andel af en hjemmeside'. Det kunne også læses som en slags klub, og som sådan er det i udgangspunktet vel OK"

 

Hvorfor vil du absolut have en hjemmeside til at være et selskab? Skal en hjemmeside overholde aktieselskabsloven?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kender jeg ikke til det juridiske, men kan ikke se hvorfor det ikke skulle være lovligt.

Det er jo set masser af gange at virksomheder køber en andel af en hjemmeside. Seneste eksempel, er Microsoft der købte en andel af facebook.com og fik dermed råderum over bannerreklamer udenfor USA. (link).

 

 

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

stampe:
..Microsoft der købte en andel af facebook.com ..

Jeg vil tro Microsoft på vanlig vis købte en aktiepost i den virksomhed der ejede facebook.com

Det der er på tale om her er (gætter jeg) "Betal mig 600 kr - så får du 3% af hvad jeg fremtidigt får ind ved at sige til andre 'Betal mig ...' ". Og det er jo ikke ulovligt at oprette en klub med et indmeldelsesgebyr på 600 kr. Det er først problematisk når det gøres til noget man gør for at tjene penge.

Betal mig 600 kr og meld dig ind i vandreklubben Morgensolen. Så deltager du hver mandag i morgenvandreture afsluttende med 'gratis' Gammel Dansk (så længe indmeldelsesgebyrene rækker). Det er helt lovligt. Også selvom man udsteder andelsbeviser i klubben (med ret til at deltage) i form af emailede pdf-filer.

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)