Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor søges

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg skal opstart IP telefoni virksomhed.

Den investor jeg søger, bestemmer selv hvor meget han/hun vil engagere sig.

Kolde tal:

Kapitalindskud: 5 mio DKr.

Kapitalindskud fra investor: 2 mio Dkr.

Den samlede kapitalbehov: 7 mio Dkr

Du får 28.5% af aktierne, som jeg køber af dig den 31/07-2009 til den pris en uvildig revisor fastsætter, eller min 2 mio DKr

Alt overskuddet i firmaet indtil da,  deles selvfølgelig 71.5%/28%.

 Ønsker I mere info, så skriv en email. mm5660@excite.com


Mvh.

ITBIZ

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 11:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Det vil sige, at investoren smider 2 mio, og du selv smider 3 mio? så fordelingen er 40/60%?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Det må du undskyld! det er 28% i stedet for 40%
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Investoren satser altså langt flere penge end dig? Til en lavere andel ?

Eller er det mig der er helt forkert på den?
Tilmeldt 3. Jun 05
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis ITBIZ både bringer ideen, arbejdskraften, projektplan + en stor mængde kapital er der vel ikke noget odiøst i, at han tager sig betalt for dette. Det er da i hvert fald helt gængs fremgangsmåde, at ophavsmand får en større andel end bare den kapital han skyder i det, som kompensation for idé og arbejdskraft.
Tilmeldt 3. Jun 05
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Når jeg nu læser det igen, kan jeg forøvrigt ikke engang se, at der er ulige fordelinger. Investor bringer 2 mio. ud af et kapitalbehov på 7 mio. svarende til 2/7= 28,5 pct. Dermed satser investor både færre penge end ITBIZ og til samme andel.
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Kristoffer... Jeg kan se ITBIZ har lavet sine tal om, for på det tidspunkt jeg skrev i tråden stod der at kapitalbehovet var på 1-2 mio DKK...

En anelse useriøst må man sige, så det er mig der kommer til at stå som "tåge-åge".

Men jeg er da glad for at ITBIZ har tilrettet sine tal så de er mere seriøse, det var egentlig min pointe i mine indlæg, at tallene/strategien virkede for useriøs/urealistisk.
Tilmeldt 3. Jun 05
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu må vi vist have en afklaring fra ITBIZ. Kapitalbehovet kan jo ikke bare stige 300 pct. overnight????
Tilmeldt 8. Jun 05
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, jeg er ene med i 2 andre, den er lidt for useriøs.

Hvis man vil ser useriøs ud.
  • Har igen demo: det koste ikke særligt meget at skaf en demo produkt, har den lavet ud på www.rentacoder.com hvis den er software, og lokal smed hvis hardware. (man kan også køb konkurrentens produkt og set den ind den ”genial” design du har tænkt…men forklare det i et demo ;-)
  • Har rod i nummerer.  Investering er seriøs forrentning for dem som gøre det.  Jeg bryder mig ikke om at ligge penge hos en som ved ikke hvad han/hun har brug for eller hvordan den skal bruges.
Jeg vil giv lidt råd til dem som søg efter "Angel" penge (og et par mil er Angel).  Bare siger til alle sammen du møde
  • Jeg/vi har en genialt plan indenfor IT, jeg/vi har brug for lidt ”matching capital” fra nogen investor (helst nogen som også kan/vil rådgiver).
  • Hvis du vil ved mere, så send mig en e-mail, igen forpligtelse, og jeg vil sende information.

Vi har snakket om den her før.  Hvis din idé skal holdes hemmelig…så er idéen ikke særligt godt.  Der er ikke særligt mange ”investor” her ud så hold din forventning i check…men det er mange her ud som kan vare godt samarbejd partner så husk ”your information wants to be free!”

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)