Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tre typer personligt ejede selskaber?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvorfor i alverden ville du dog vælge et engelsk LTD hvis ledelsen, aktiviteten og dermed hele beskatningsgrundlaget ligger i Danmark. 
 
Ved at vælge et engelsk LTD gør du tingene mere besværlige for dig selv og det er det sidste en iværksætter har brug for. Derimod kan der være et formål ved et LTD hvis man har aktiviteter i udlandet og/eller overvejer at flytte til udlandet, men det er noget helt andet.
 
   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Omkring selskaber ville jeg idag vælge et engelsk Ltd. med hjemsted i UK og filial i DK. Der er ingen kapitalkrav

Hvis jeg ikke tager meget fejl, kan "ingen kapitalkrav" vise sig illusorisk efter opkrævningslovens § 11a, efter hvilken der i grove træk er et krav om egenkapital eller sikkerhedsstillelse på 110.000 hvis man vil momsregistreres, indeholde a-skat m.m. her i landet.
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Fordi et Ltd. er den selskabsform som kræver den laveste investering. Valget stod i sin tid mellem selskab eller enkeltmandsvirksomhed. Jeg vil have et selskab fordi selskaber jo er juridisk selvstændige enheder af 2  grunde: 1) så jeg ikke hæfter personligt og 2) skatten er hård hvis man starter som enkeltmandfirma og senere omlægger til selskab.
 
Men et ApS kræver 125.000 i kapital, og som konsulent har jeg ikke behov for at investere i noget. Derfor står disse penge til ingen verdens nytte som egenkapital.  Og så er der de løbende omkostninger i form af bogføring og revision som vil være billigere i et Ltd. Alt i alt mener jeg stadig at et Ltd. er et fornuftigere valg end et ApS.
 
Mht. moms og indkrævning kan sikkerhedsstillelse vist fortolkes bredt, og SKAT er mere interesserede i at du betaler din moms til tiden end noget andet.
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvor har du de oplysninger fra ?
Endnu en der har hentet dem på nettet ?
 
At det skulle være billigere at lave bogføring og regnskab for et LTD selskab holder ikke i praksis, og der er mange andre ting at interessere sig for end indskuddet ved virksomhedens opstart.   
 
Herudover er der forholdet vedr. sikkerhedsstillelsen. Et er hvad Told/Skat interesserer sig for. Noget andet er hvad der står i loven og du slipper ikke udenom sikkerhedsstillelsen.
 
Hvad mener du iøvrigt med at skatten er hård hvis man starter som personlig virksomhed og senere omlægger (omdanner) til selskab. Skatten i det personlige regi kan holdes nede på "selskabsniveau via virksomhedsskatteordningen, og omdannelsen kan gennemføres skattefrit. Vel at mærke  forudsat at man holder sig til at bruge danske selskaber (A/S eller ApS), og det er bare en af de fordele som man fortaber ved at bruge et LTD.
 
 
 
 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Nu synes jeg tonen nærmer sig det ubehagelige, så derfor lukker jeg tråden her for mit vedkommende. Jeg har ingen tvivl om din store indsigt i emnet, men jeg har blot fortalt om mine og mine venners erfaringer. Hvis der er nogen derude som har et Ltd. i dag, vil jeg meget gerne høre fra dem - men nok bedst i et nyt indlæg.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/7/2006 1:30:29 PM Forfatter: Thomas Degel

Nu synes jeg tonen nærmer sig det ubehagelige
 
Hvorfor nu det ? Det er dig der i en tråd om forskellige personlige driftsformer helt umotiveret bringer LTD selskaberne på banen og fremkommer med nogle oplysninger. Så er det vel tilladt at stille spørgsmål om hvor du har de oplysninger fra og hvilket belæg du har for at komme med dem.
 
Jeg vil da også godt beklage hvis jeg ikke fik pakket spørgsmålene pænt ind, men nogle gange giver det mest forståelighed hvis man siger tingene lige ud af landevejen fremfor at pakke dem ind. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)