Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ???

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke så pjatte med at folk kan underbyde priser hist og hær - Med Stats støtte Oven i købet *GG*

Men okay Så er der fordele ved det

Tilmeldt 29. Jan 06
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad mener du med statsstøtte? Og med at underbyde priser?

Hvis du ikke kan tage den frie konkurrence, så er det nok ikke noget for dig at være selvstændig. Her - tag en tudekiks.

Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Vedel ...

 

Jeg har intet problem med konkurance - Og jeg er selvstændig (og Har været det nogle år)

Men jeg ville være træt af at der kom en eller anden og tilbød en af mine storkunder en pris der er 25 % mindre end min

(Men hvis man tænker sig om har det vel faktisk ingen betydning da Storkunden jo så bare ikke kan trække momsen fra = Prisen er den samme)

 

Så jo jo Glimrende ide hehe - Så det er kun hvis det er salg til private det kan give problemer - Men det er så lidt der kan være tale om at det er lige meget

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved salg til private har den ikke-momsregistrerede en fordel svarende kun til 25% af sin egen avance. Ved salg til momsregistrerede (hvor prisen iøvrigt normalt opgives ex moms) har den ikke-momsregistrerede et set-back svarende til 25% af sine indkøb bag salget.

Ofte ser man dog at også andre overvejelser kommer ind m.h.t. momsregistrering. Tit ses B2B leverandører fx der kun vil levere til momsregistrerede virksomheder.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)