Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan en privat udlejer godt pludseligt sætte huslejen op?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Dec 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Fik denne email fra min private udlejer:

"Hej X
Der er regulering af husleje fra februar således at din husleje stiger fra 1200 til 1300 kr.
Den samlede betaling vil derfor være 1300+500forbrug+68tvpakke=1868

Dette er pga at vi har valgt at vægte det samlede areal i huset, som man har til rådighed, højere end de enkelte kvadratmeter på værelserne.

Vh Y"

Først og fremmest så ved jeg intet om det, da det aldrig er et område jeg har været interesseret i. Men pga. en kammerat/andre "nævnte" at man ikke bare kunne sætte huslejen op, fik det mig til at tænke over det. Har prøver at google det, for at finde ud af det, også kan jeg personligt bedst lide at spørge andre til råds. Igennem et forum som dette, da folk altid plejer at have viden/råd om ting jeg ikke selv har.

Har prøvet at tjekke min lejekontrakt. Men synes ikke umiddelbart der står noget om emnet, medmindre jeg er blind/ikke forstår det.

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke selv kan forstå din lejekontrakt vil jeg råde dig til at få nogle professionelle igennem for dig. Der vil ofte være beskrevet i hvilken sammenhæng at leje prisen vil stige, for erhvervs lejemål er der "ofte" en årlig stigning på nogle få procenter.

Så få tjekket din kontrakt! :)

Tilmeldt 25. Dec 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg beklager hvis jeg fik det formuleret som om at jeg ikke kan forstå kontrakten. Synes den er til at forstå som sådan. Men hvis det står i kontrakten, forstår jeg bare ikke hvorhenne, eller hvordan det er formuleret.

Tilmeldt 9. May 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er mulighed for huslejestigning, så står det normalt i paragraf 11. Det er meget normalt, at husleje stiger med en lille procentsats pr. år. Men det står tilsyneladende ikke i din lejekontrakt, siden du ikke har bemærket det.

Udlejer kan ikke bare lade huslejen stige. Det kræver en væsentlig forbedring af boligen, eller hvis boligen bliver solgt er der også en mulighed. Men meld dig ind i Lejernes LO, det er en rigtig god ide, hvis man er lejer. De kan hjælpe med alle sådan nogle ting.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

jzong:

"Hej X
Der er regulering af husleje fra februar således at din husleje stiger fra 1200 til 1300 kr.
Den samlede betaling vil derfor være 1300+500forbrug+68tvpakke=1868

Dette er pga at vi har valgt at vægte det samlede areal i huset, som man har til rådighed, højere end de enkelte kvadratmeter på værelserne.

Vh Y"

Det er en lang søforklaring som du ikke kan bruge til noget som helst, og så er den heller ikke lovlig. Du kan læse mere her = http://www.familieadvokaten.dk/breve-700/b700-413.html 

Eller her = http://www.familieadvokaten.dk/Emner/737.html 

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Udlejer må ikke bare forhøje huslejen på den måde.

En huslejestigning skal enten følge af § 11 i lejekontrakten (trappelejestigning - og kun i lejekontrakter underskrevet før 1/7/15) eller som følge af stigning i nettoprisindekset, og det er der tydeligvis ikke tale om her.

En huslejestigning skal være begrundet, og der skal gives et varsel på mindst 3 måneder, ellers er reguleringen ugyldig. Du kan altså undlade at betale lejeforhøjelsen, således som den her er formuleret. Udlejer skal desuden oplyse dig om, at du indenfor 6 uger kan gøre indsigelse mod lejeforhøjelsen. Gør du indsigelser, skal udlejer indbringe sagen for Huslejenævnet. Ellers bortfalder lejeforhøjelsen også.

Jeg er ikke i tvivl om, at den pågældende lejeforhøjelse er ugyldig, som den her er formuleret.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)