Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor vigtig er Trustpilot for en webshop/salgsside?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 07:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Bedsted
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 207
Fra  TP CON Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Trustpilot kan man overhovedet ikke stole på. Det ved jeg af personlig erfaring, det fungerer på den måde at hvis man
betaler til foretagenet, så bliver negative anmeldelser sorteret fra, hvis man ikke gør, så bliver
positive anmeldelser sorteret fra. Den erfaring har jeg fået, som bruger. Nu har jeg så startet min egen lille private
bruger-oprørsbevægelse, der ganske vist er meget lille (kun mig :-), men den består kort og godt i,
at jeg så vidt muligt UNDGÅR webshops, der skilter med at de bruger Trustpilot..
Udfra den selverfarede betragtning, at hvis det virkeligt er nødvendigt for dem at alliere sig med Trustpilot
for at få positive anmeldelser, så er der nok ugler i mosen.....Sad

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Isaac:
Men hvor vigtigt er det for en webshop at være på Trustpilot til at begynde med?
Lige så lidt som det er at komme sky på leverpostej - nogen synes det er dejligt andre noget andet. Cool Brug din tid på at yde god service og sørg for at din kunder selv spreder den melding - så kommer du meget langt.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:

Isaac:
Men hvor vigtigt er det for en webshop at være på Trustpilot til at begynde med?
Lige så lidt som det er at komme sky på leverpostej - nogen synes det er dejligt andre noget andet. Cool Brug din tid på at yde god service og sørg for at din kunder selv spreder den melding - så kommer du meget langt.

Enig. Det er ikke alt afgørende - men den "sociale deling" af oplevelser kommer kun til at betyde mere i fremtiden. Så hvis man stadig hænger i et niveau med sin forretning hvor man ikke kan leve af det - så vil jeg helt sikkert mene at hvis man bruger "anmeldelser" rigtigt - så kan det hæve ens konventeringer meget. 

Personligt har jeg brugt kundeanmeldelser meget - specielt også på Amazon UK. 

Nu skal vi bare have skabt et bedre og mere åbent alternativ.  :-)

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 326
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne man ikke linke anmeldelsen op til NemID så man havde en sikker ID på folk. Ved det ville være besværligt og måske ville det afholde kunder fra at anmelde. Omvendt ville man garanteret undgå de mange falske anmeldelser mv.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Banditten:

Kunne man ikke linke anmeldelsen op til NemID så man havde en sikker ID på folk. Ved det ville være besværligt og måske ville det afholde kunder fra at anmelde. Omvendt ville man garanteret undgå de mange falske anmeldelser mv.

NemID er alt for besværligt og tungt. 

Det vil formenligt fjerne 80% af kommentarene - og hovedparten af folk vil faktisk slet ikke kommentere. 

Der er flere andre løsningsmodeller; 

- Facebook validering (så du er nødt til at stå frem med rigtigt navn istedet for "Princess Cutie") 

- Direkte link så man fx kun kan poste hvis man har afgivet ordre (kan mod-argumenteres med at man  mangler frihed). 

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Banditten:

Kunne man ikke linke anmeldelsen op til NemID så man havde en sikker ID på folk. Ved det ville være besværligt og måske ville det afholde kunder fra at anmelde. Omvendt ville man garanteret undgå de mange falske anmeldelser mv.

Det var umiddelbart også min første tanke, da et system som hviler på delvise anonyme kilder intet er værd.

Så længe der er kommercielle interesser i sådan et foretagende, så vil der til en hver tid kunne drages tvivl om anmeldelser.

Mit problem med TP er at man kan havne på deres side, med uhyggelig dårlige anmeldelser som kan være fabrikeret udelukkende for at skade ens virksomhed.
Her er det i TPs optik så den modsatte bevisbyrde der gælder og det mod betaling, og det kan jo ikke være rigtig.
Man må som virksomhed som det mindste kunne kræve at få oplyst hvem der har angivet en en dårlig anmeldelse eller få et ordrebekræftelses nummer at forholde sig til som bevis for anmeldelse.

I min optik er det helt vildt at man på baggrund af anonyme kilder kan hænge hårdtarbejdende virksomheder ud, uden nogen form for regelsæt/lov osv.

Hvad mon der ville ske, hvis jeg bare postede et opslag der hed "jeg har været sammen med landets statsminister. Han havde en lille diller og en del kønssygdomme" Hilsen Arne, Danmark.
Når så Lille Lars ville have at vide hvem der havde anklaget ham for dette, ville han få et girokort på 2400,- hvorefter jeg måske ville kigge på sagen.
Hvis han så ikke ville betale, så kunne der jo snilt komme et par anmeldelser af ham igen et par uger efter med noget i samme boldgade.

Er det bare mig der syntes at dette system er total råddent?

 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Fresno Bob:

Det var umiddelbart også min første tanke, da et system som hviler på delvise anonyme kilder intet er værd.

Så længe der er kommercielle interesser i sådan et foretagende, så vil der til en hver tid kunne drages tvivl om anmeldelser.

Mit problem med TP er at man kan havne på deres side, med uhyggelig dårlige anmeldelser som kan være fabrikeret udelukkende for at skade ens virksomhed.
Her er det i TPs optik så den modsatte bevisbyrde der gælder og det mod betaling, og det kan jo ikke være rigtig.
Man må som virksomhed som det mindste kunne kræve at få oplyst hvem der har angivet en en dårlig anmeldelse eller få et ordrebekræftelses nummer at forholde sig til som bevis for anmeldelse.

I min optik er det helt vildt at man på baggrund af anonyme kilder kan hænge hårdtarbejdende virksomheder ud, uden nogen form for regelsæt/lov osv.

Hvad mon der ville ske, hvis jeg bare postede et opslag der hed "jeg har været sammen med landets statsminister. Han havde en lille diller og en del kønssygdomme" Hilsen Arne, Danmark.
Når så Lille Lars ville have at vide hvem der havde anklaget ham for dette, ville han få et girokort på 2400,- hvorefter jeg måske ville kigge på sagen.
Hvis han så ikke ville betale, så kunne der jo snilt komme et par anmeldelser af ham igen et par uger efter med noget i samme boldgade.

Er det bare mig der syntes at dette system er total råddent?

Jamen, jeg kan jo ikke være meget mere enig med dig. 

Der er en forskel på om man har en kommiciel interesse - systematiseret som fx Facebook har med at give dig relevante reklamer udfra informationer de har på dig - og på den vis tjene deres penge. 

Og så - til alle de ting som TP bliver beskyldt for - med at godkende meget negative anmeldelser - og kun vil samarbejde ved at de bliver betalende. 

Jeg ved ikke hvor mange af alle disse rygter der er korrekte - men jeg tror den eneste måde at håndtere det på, er at lave en konkurrent som har et andet koncept, der ikke drejer sig om at pumpe 700 kr ud af små virksomheder / pr. måned. som vi så i Kontant igår. 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 15. Jun 13
Indlæg ialt: 209
Fra  RuedRiis.com Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Trustpilot er blandt mine iværksættervenner ikke i super god 'standing. De har ganske rigtigt mistet meget troværdighed med de sager om temmelig aggressiv indstilling over for de små webshops og firmaer, der ikke vil betale dem. 

Jeg tror personligt på, at folks private netværk kommer til at betyde mere end forskellige stjerne og scorer i fremtiden. Personlige anbefalinger frem for crowdens dom. Men nu må vi se Smile

Rued

Online underviser med 11.000+ solgte kurser i Vyond animationsvideo, GarageBand voice-overs og stærk videostruktur - via RuedRiis.com.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Rued:
Trustpilot er blandt mine iværksættervenner ikke i super god 'standing. De har ganske rigtigt mistet meget troværdighed med de sager om temmelig aggressiv indstilling over for de små webshops og firmaer, der ikke vil betale dem. 

Jeg tror personligt på, at folks private netværk kommer til at betyde mere end forskellige stjerne og scorer i fremtiden. Personlige anbefalinger frem for crowdens dom. Men nu må vi se

Jeg er helt enig. 

Udfordringen er blot hvordan man opbygger et reelt alternativ - som får "magt" nok til at folk begynder med at bruge det. 

Tror det bliver en relativ lang kamp - men jeg er frisk på at prøve :-)

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)