Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Direktør

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Feb 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går og overvejer at tage en uddannelse som direktør inden for byggeri, men ved ikke hvor man skal starte. Nogle der kan hjælpe ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Alex8350:

Jeg går og overvejer at tage en uddannelse som direktør inden for byggeri, men ved ikke hvor man skal starte. Nogle der kan hjælpe ?

direktør er en tittel - ikke en uddannelse - lige som "leder"

Du må dels overveje noget teknisk hvis det er den type byggeri du tænker, dels naturligvis noget økonomi type HD/HA f.eks. 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja
Jeg er igen som murerlærling og syntes det er helt vildt spænede at høre om at lede folk og komme og snakke med kunderne, og lave tilbud til dem. :)

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Alex8350:

Ja
Jeg er igen som murerlærling og syntes det er helt vildt spænede at høre om at lede folk og komme og snakke med kunderne, og lave tilbud til dem. :)

Der findes som John siger ingen uddannelse som direktør. 

Den type job kræver du enten starter en forretning sammen med nogle, starter en forretning alene, eller finder et firma hvor du kan arbejde dig op i gamet, til måske halvvejs sælger - og så finde vejen op. 

Tro mig. Du kommer ikke sovende til det. Du finder heller ikke job annoncer til det. 

Der er kun den hårde vej - selv ved at blive en ansat direktør - bliver du det næppe uden sindsygt meget erfaring. 

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Alex,

Fedt med ambitioner og interessen for at lære. Her er du allerede på vej. 

Først er det vigtigt at man sætter sig ind i hvad det vil sige at være direktør. De fleste direktions stillinger kræver lange arbejdsuger, ligesom der oftest kan være mange rejsedage. Selvom rejsedage måske kan lyde sjovt, så skal man huske at det er arbejde, og det betyder at man væk fra familie og venner. 

Mine bedste råd til dig er: 

1. Ledelses orienterede uddannelse: HD, HA, Int Bi 

2. Få så mange erfaringer, med så meget som muligt, så snart du kan. Jo ældre man bliver, jo svære er det at skifte specialitet (Fx fra Salg til Marketing, eller til finance). Det kan lade sig gøre, men det er svært. En god direktør, er en person med kendskab til flere områder af forretningen. 

Man kan selvfølgelig vælge at sigte mod et område, så som fx salgs direktør.

3. Overvejer stærkt, hvorvidt du vil arbejde 60-70 timer om ugen som direktør, eller have en mere moderat ledelses stilling med måske 40-50 timer om ugen og mere tid til din familie og dine venner. Hvis du gerne vil arbejde 70 timer om ugen, så kan du blive direktør i morgen (Bare bliv iværksætter).

4. Være aldrig bange for at lave fejl, men husk at lære af dem (Kan ikke siges nok). OG så skal den ellers bare have fuld gas!

Min reference: Jeg er selv mellemleder i en stor international virksomhed, hvor jeg referere direkte til direktøren. 

/ChristofferH

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)