Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opret holdingselskab som privat eller virksomhed?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Feb 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har i dag et driftsselskab (I) og påtænker at starte endnu et driftsselskab (II), denne gang med et tilhørende holdingselskab. Kapitalen til det nye holdingselskab og derunder nye driftsselskab (II) kommer fra mit oprindelige driftsselskab (I) - jeg tænker at generere kapitalen i det nye holdingselskab som et lån fra mit nuværende driftsselskab (I) til mit nye holdingselskab.

Jeg ejer både det oprindelige driftsselskab (I) og det nye holdingselskab.

Men nu er jeg kommet i tvivl om denne ejer struktur vil være den bedste, da jeg kan se at jeg også har mulighed for at oprette holdingselskabet gennem driftsselskab (I).

Derfor skriver jeg her for at høre om der er en som kan give et par begavet bud på fordelene/forskellene ved at oprette mit nye holdingselskab som privatperson med et lån fra mit driftsselskab (I) kontra at oprette det nye holdingselskab med mit nuværende driftsselskab (I) som ejer? (Umiddelbart tænker jeg den sidste løsning er den nemmeste?)

På forhånd tak.

Mvh.

Rasmus

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du skal have et Holdingselskab, skal så begge driftsselskaber ikke ligge under dette?

Såfremt du skal stifte nyt Holding med kapital fra driftselskabet, så må det ske delvist via udbyttebetaling. Du kan nemlig ikke låne fra driftselskabet til dig privat til brug for stiftelseskapital i nyt Holdingselskab. Overskydende midler udover selskabskapitalen vil kunne blive lånt mellem selskaberne.

Et alternativ er at indskyde anparterne i dit driftselskab i et Holding, men det kræver at der er værdier nok til ApS.

Tag fat i en rådgiver, da den konstruktion du overvejer kræver lidt gennemtænkning.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hmmm... en skattefri aktieombytning er vel løsningen her.

Herefter kan det nye holdingselskab stifte et nyt driftsselskab.

Tonny

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)