Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura fra privat til erhverv - krav fra skat

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Bramming
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 155
Fra  B-WEB Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Er der nogen her, som lige kan guide mig ind til reglerne som siger, at der på en faktura fra en privatperson til mig (erhverv) skal fremgå CPR nummer?

Jeg kan simpelthen ikke finde det. :)

Kim

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Fonnesbæk Bang:
Er der nogen her, som lige kan guide mig ind til reglerne som siger, at der på en faktura fra en privatperson til mig (erhverv) skal fremgå CPR nummer?

Det er der ikke nogen regler om. 

Leveres der en ydelse fra en ikke momsregistreret skal du indberette beløbet til SKAT. Til dette har du brug for cpr.nr. Men hvordan det gives dig er der ingen regler om.  Reglerne findes i Skattekontrollovens § 7A.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Fonnesbæk Bang:

Hej.

Er der nogen her, som lige kan guide mig ind til reglerne som siger, at der på en faktura fra en privatperson til mig (erhverv) skal fremgå CPR nummer?

Jeg kan simpelthen ikke finde det. :)

Kim

der er ikke krav om at det skal fremgå af fakturaen - men der er krav om, at du skal indberette det som bidragspligt honorar til skat hvis det er for en ydelse

Hvis den private f.eks. sælger dig en sofa, så skal du blot kunne identificere personen, f.eks. med navn og fuld adresse - men er det for en ydelser, så skal du indberette og til det formål SKAL du have CPR nummeret. Om det oplyses i en mail, eller telefonisk eller på andet vis - eller står på faktura er der ikke lov om, kun om at du ikke må betale sådanne ydelser uden at indberette på CPR

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Bramming
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 155
Fra  B-WEB Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene. Jeg er i gang med at tygge mig igennem 7 A.

Jeg var nok lidt for hurtig ved tasterne, for jeg mente selvfølgelig også bare, at jeg skal have oplyst CPR nummeret. :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Fonnesbæk Bang:
tygge mig igennem 7 A.

§ 7A, stk. 2, pkt. 1.

Fra Bramming
Tilmeldt 24. Jun 14
Indlæg ialt: 155
Fra  B-WEB Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes. Jeg fandt den. Tusind tak for hjælpen. :) I må have en fortsat god dag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Kim Fonnesbæk Bang:
tygge mig igennem 7 A.

§ 7A, stk. 2, pkt. 1.

men den siger som jeg læser det kun noget om personer hvor der jo ikke er skygge af tvivl om indberetningspligt. Fra anden tråd og erkendt andet emne (men nu er dette jo på plads) leder jeg efter sted der siger noget om, at momsregistreret også skal indberette betaling af ydelser fra et PMV som jo ikke er momsregistreret

Nogen chance for henvisning Whiskey?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Nogen chance for henvisning Whiskey

Som jeg skrev i den anden tråd du startede så er det min opfattelse at et PMV falder ind under samme paragraf. § 7A er ikke kun forbeholdt personer og indledes da også med "Alle...". 

Det ville give god mening, hvis systemet var indberettet således at der kan indberettes på et PMV's CVR-nr i lighed med håndværkerfradrag....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Cookie - John Hannover:
Nogen chance for henvisning Whiskey

Som jeg skrev i den anden tråd du startede så er det min opfattelse at et PMV falder ind under samme paragraf. § 7A er ikke kun forbeholdt personer og indledes da også med "Alle...". 

Det ville give god mening, hvis systemet var indberettet således at der kan indberettes på et PMV's CVR-nr i lighed med håndværkerfradrag....

tak og ja enig da man jo ellers altid kunne undslå sig indberetning - men sådan er det ikke idag - besværligt nok

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Whiskey:

Cookie - John Hannover:
Nogen chance for henvisning Whiskey

Som jeg skrev i den anden tråd du startede så er det min opfattelse at et PMV falder ind under samme paragraf. § 7A er ikke kun forbeholdt personer og indledes da også med "Alle...". 

Det ville give god mening, hvis systemet var indberettet således at der kan indberettes på et PMV's CVR-nr i lighed med håndværkerfradrag....

tak og ja enig da man jo ellers altid kunne undslå sig indberetning - men sådan er det ikke idag - besværligt nok

vh John H

Jeg er ikke enig...

PMV skal behandles som en enkeltmandsvirksomhed, og derved er den ikke omfattet af bestemmelserne om indberetning af ydelser/honorarer.

Tonny

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)