Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberetning pligt til skat for betaling for ren ydelse til PMV

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved at kyndige personer som Whiskey og Jesper tidl. har beskrevet, at indberetningspligt for betaling for en ren ydelse følger momsregistrering - og at momsregistrerede firmaer derfor SKAL indberette betaling for ydelser som sker til PMV der jo ikke er momsregistreret

Jeg ved også, at jeg tidl har skrevet, at det jo må være vanskeligt, da E-indkomst kun tillader indberetning på CPR og at Whiskey svarede, at det ikke ændrede ved pligten (og at man vel der måtte indberette på CPR så)

Hvor i loven - hvilken lov er det som siger det følger momspligten (f.eks skal man vel ikke indberette ydelse udført af lønsumsvirksomhed) Bare ren nysgerrighed, hvad er der for en lov der gør, at man faktisk skal indberette honorarydelser, hvis de udføres af et PMV?

venligst John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Indberetningspligten fremstår af Skattekontrollovens § 7 A, stk 2, der i pkt. 1 alene skelner mellem hvor vidt der er momspligt eller ej.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Indberetningspligten fremstår af Skattekontrollovens § 7 A, stk 2, der i pkt. 1 alene skelner mellem hvor vidt der er momspligt eller ej.

Jep det ser jeg så - men man skal vel ikke indberette ydelse fra en lønsums registreret tandlæge - (eller roder jeg noget sammen her?)

Vil du mene man HVIS man skal være 100% på loven helt enkelt er nødt til at bede PMV ejer om dennes CPR for at kunne indberette rent praktisk?

Citerer lige den lov du fint henviser til for andres skyld:

§ 7 A. Alle, der i en kalendermåned i deres virksomhed har foretaget udbetaling eller godskrivning af beløb m.v., der efter skatteministerens bestemmelse, jf. stk. 2, er omfattet af indberetningspligten, skal, hvad enten der er tale om løbende beløb m.v. eller om engangsbeløb m.v., hver måned uden opfordring foretage indberetning om beløb m.v. til indkomstregisteret, jf. lov om et indkomstregister §§ 3 og 4.

Stk. 2. Indberetningspligten omfatter efter skatteministerens bestemmelse, i det omfang beløbet ikke er A-indkomst:

1) Honorar, provision og andet vederlag for personlig arbejds- eller tjenesteydelse, når beløbet er B-indkomst og der efter merværdiafgiftsloven ikke skal svares merværdiafgift af beløbet, herunder beløb, der er ydet som godtgørelse for afholdte udgifter ved indkomstens erhvervelse

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er så min opfattelse umiddelbart, at denne bestemmelse er indført før indførelsen af PMV.

Bestemmelsen er jo netop vedtaget ud fra den betragtning, at der ikke skal kunne foretages betalinger for ydelser, hvor SKAT ikke kan kontrollere modtageren, eks. personer eller andre ikke momsregistrerede.

Nu er PMV jo registreret i CVR, hvorfor disse kan identificeres, iøvrigt ligesom lønsumsafgiftspligtige, hvorfor bestemmelsen om indberetning ikke er gældende for PMV.

Tonny

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)