Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Klientkontrakter før oprettelse af selskab

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 6. Feb 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg først påtænker at at oprette et selskab i juni, og ikke nu på grund af afgangsopgave og eksamen, kan jeg så skrive kontrakter med klienter før jeg opretter et selskab?

Eksempel: jeg skriver en kontrakt med IKEA i marts om at designe et lederkursus der først skal finde sted i oktober.

Kan/må man det? Hvis ja, er der noget jeg skal være opmærksom på?

Det ville jo være fedt at kunne fylde sin kalender med fremtidigt arbejde så man ikke først går i gang med søgen efter klienter når selskabet er stiftet - og af den grund potentielt ikke har nogen indkomst i den første tid.

Fra København Ø
Tilmeldt 19. Jan 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nynne

Det er en rigtig god idé at få oprettet et cvr nr, hvis du skal noget som helst. Det tager ikke lang tid at oprette selskab. Der findes også virksomheder som kan gøre det for 500-1000 kr ;) 

Mvh Casper 

www.fadedjeans.dk 

Tilmeldt 6. Feb 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Så du mener (eller ved?) at det kræver et cvr-nummer at skrive en kontrakt?

Mit spørgsmål er dog: Er det lovligt at skrive en kontrakt, før selskabet er oprettet? Ja eller nej? :)

Fra København Ø
Tilmeldt 19. Jan 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på hvilken sammenhæng. Hvis du omsætter for under 50.000 kr om året, kan du godt udføre arbejde uden et cvr-nummer. Dog vil du fremstå med meget lav troværdighed over for andre virksomheder hvis du vil have en kontrakt. (Fx vil IKEA ikke ansætte dig, hvis du ikke har cvr), da det kan ligne sort arbejde. Det er der ingen virksomheder der er interessede i, hvis det skal være lovligt hvert fald ;) 


Mvh Casper 

www.fadedjeans.dk 

Fra København Ø
Tilmeldt 19. Jan 16
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et selskab kan ikke indgå forpligtelser før det er stiftet.

Tilmeldt 6. Feb 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville en mundtlig aftale (med en skriftlig bekræftelse herpå, eksempelvis en email) om først at underskrive kontrakten når selskabet er registreret være lovligt? 

Eksempel: jeg finder tre fremtidige klienter i foråret. De forstår situationen og siger god for at vente med at underskrive kontrakten indtil jeg i juni er registreret. Så kan de gå i gang med at planlægge mit kursus ind i deres kalender for efteråret.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nynne Nørgaard:

Ville en mundtlig aftale (med en skriftlig bekræftelse herpå, eksempelvis en email) om først at underskrive kontrakten når selskabet er registreret være lovligt? 

Eksempel: jeg finder tre

det vil være en skidt sammenblanding. De som skriver under lover DIG personligt  noget og JA det kan du holde dem op på - men når de så lover noget som eet fremtidigt selskab betinger - så bliver det rod

Du KAN holde folk op mod løfter - men så skal det være mod dit personlig i det fald _ og det rod

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad er der i vejen for at du opretter selskabet nu? Det kan jo bare være hvilende indtil du er færdig med studiet.

Tilmeldt 6. Feb 16
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilende? Det havde jeg ikke tænkt på at man må/kan, men i så fald er sagen jo klaret.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)