Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero - Faktura / Kvittering.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 2. Aug 15
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoere. Hvis jeg sender en ubetalt faktura til en kunde, med betalingsinfo etc. Kan de så benytte den faktura til, at påstå at de har betalt for en vare, men aldrig fået den?

Jeg lagde mærke til, at der ikke er forskel på en betalt og en ubetalt faktura.


Mvh.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål. Vi sender jo alle fakturaer til vores kunder...?

Hvis du med betalingsinfo mener betalingsbetingelser, altså hvornår en faktura skal være betalt, er det jo en normal del af en faktura. 

Du skal selvfølgelig ikke skrive "betalt" el.l. på den, hvis den ikke er betalt.

Men uddyb evt. dit spørgsmål.

Tilmeldt 2. Aug 15
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener, at når jeg taster deres navn, email-adresse og andet ind, og tilføjer dem i selve fakturaen, så bliver den jo efterfølgende sendt til dem.

Da jeg pt. kun har bankoverførsel som mulighed, så står mine bankoplysninger med konto- og regnr jo selvfølgelig på selve fakturaen, men der står ikke om den er betalt eller ej.

Jeg sender den jo så til dem, så de får den info så de kan betale og også hvad der skal betales.
Når de så har betalt så sender jeg fakturaen endnu engang, men jeg prøve at hente en fra en der er betalt, og en der ikke er betalt, og begge er ens! Der står ingensteder om den ene er betalt eller ej betalt.

Hertil kommer så mit spørgsmål, eftersom den faktura teknisk set er kundens kvittering, kan de så rent juridisk komme og påstå de har betalt for en vare, men aldrig modtaget den vare?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46550
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal ikke sende fakturaen igen når den er betalt - du sender den bare en gang med dine oplysninger og bogfører. Når den så er betalt så markerer du den i Dinero som BETALT og derved rykker beløbet fra tilgodehavender i debitorkonto til bank  og ikke før.

Din kunde behøver ikke en faktura igen men noget tyder på du laver noget galt hvis ikke fakturaen først bogføres til debitorer og så først når den er betalt, markeres som betalt og dermed indgår i bank. Så kan din bank vel heller ikke stemme hver dag?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Aug 15
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gør nok noget galt så.

I Dinero vælger jeg salg -> Ny faktura -> Skriver deres info ind (Navn, email etc.)
Jeg skriver hvad de vil købe ind, beløb ekskl. moms og taster netto kontant og så sender jeg den til dem.

^ Er det helt forkert?

Den går godt nok med i regnskabet på trods for at den ikke er betalt.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Ja, jeg burde nok ikke svare på Dinero-spørgsmål, da jeg ikke selv bruger det.

Men vi sender en (og kun en) faktura til kunden. Hans bevis på, at den er betalt, er jo en kontoudskrifter eller lignende. 

Så hvis han påstår, han har betalt en regning, og du ikke har fået pengene, må du jo bede ham bevise, at han HAR betalt.

På den anden side er det en meget dårlig strategi at bede kunder, der rent faktisk HAR betalt, om at bevise det. Så det gælder om at have styr på sin bogføring og kontering. 

Rettet: Nå, jeg kan heldigvis se, at Cookie har svaret. Han er en klog man at spørge, så lyt du bare til ham.

Tilmeldt 2. Aug 15
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var mere et hypotetisk spørgsmål, og ikke noget jeg har været ude for. Heldigvis.

Tilmeldt 2. Aug 15
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Et andet hurtigt spørgsmål; Hvis de så ikke køber den vare jeg har tilbudt dem (Og sendt en faktura) skal jeg så skrive en kreditering på det beløb, eller gøre på anden vis således at den ikke indgår i mit regnskab?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46550
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

SBargisen:

Et andet hurtigt spørgsmål; Hvis de så ikke køber den vare jeg har tilbudt dem (Og sendt en faktura) skal jeg så skrive en kreditering på det beløb, eller gøre på anden vis således at den ikke indgår i mit regnskab?

du må ALDRIG sende nogen en faktura uden de har købt noget helt enkelt - du må ikke bruge det som tilbud nogensinde. Du bør finde en online bogholder der kan få dine rutiner på plads. Skat vil ikke holde af dig for fakturaer og kreditnotaer - KUN ved helt fast ordre og leverance må der skrives en faktura ellers aldrig - og kreditnota kræver så, at der er sket et eller andet galt - du ikke fik leveret korrekt osv - må ikke bruges bare fordi folk ikke betaler

Du ender med skatterod hvis du ikke bruger rigtige rutiner

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Aug 15
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet ud af at Dinero tilbyder en "tilbuds ordre" som så senere kan laves om til en reel faktura.

Jeg benytter denne metode fremover.

Tak for hjælpen!

Mvh.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)