Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forslag og råd til indtjening

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 3
Fra  Matematikskolen.dk Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa med Jer

Dette er mit første indlæg, og det ses måske tydeligt i overskriften.

Jeg har Matematikskolen.dk, hvor der er videoer, opgaver mv som kan bruges af både lærere og elever. Indtil videre er det kun én stor udgift på alle punkter.

Nu har jeg smidt en anden idé online, kaldet "Pythagoras Fængsel", se det her, hvor man skal undslippe ved at svare på opgaver, og der er her jeg har brug for råd.

Mit spørgsmål: tror I, at det ville være en god idé at tilbyde hjælp til spørgsmålene imod en lille bitte betaling? 

Der er 20 spørgsmål, der gradvist bliver sværere og sværere, og tænker at konceptet kunne være 1 kr for at få hjælp til opgave 1, 2 kroner til opgave 2 osv.

ELLER vil det simpelthen være hovedrystende dumt, at prøve at tjene penge på den måde ift hele brugeroplevelsen?

Grunden til at jeg gerne vil tjene en lille skilling på det er, at jeg med tiden gerne vil lave en app med tilsvarende matematikopgaver/quest, og får at dække udgiften til hjemmeside mv

Et sidste spørgsmål: Hvad er Jeres oplevelse (hvis I har nogle) omkring donationer? Her tænker jeg på "Støt Matematikskolen.dk - klik her" og så en henvisning til mobile pay. Er det for tigger-agtigt eller?

Spørg endelig hvis der er noget, der skal uddybes eller andet

På forhånd tusind tak

mvh

Jesper

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis tilstrækkeligt med brugere spiller dit spil, så kan du sagtens sælge til dem.

Fra Vordingborg
Tilmeldt 28. Sep 08
Indlæg ialt: 211
Fra  BOATERS Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det et hurtigt overstået spil - altså måske et par minutter, så er det en god marketings gimmick, og så ville jeg ikke tage penge for det. Du kan sagtens lave noget støt matematikskolen. Du kan også lave noget undervisningmateriale der kan udleveres i klasserne eller lave aflukkede områder, som kræver et abonnementskøb. F.eks. fra skoler mv.

At trække penge fra unge der lærer Pythagoras er lidt i stil med at tage penge for spil på mobiltelefonerne. Det kræver accept fra forældrene. 

Din målgruppe for fortjeneste ser jeg ikke som værende den samme målgruppe som anvender din hjemmeside og dit spil.

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 3
Fra  Matematikskolen.dk Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Vigtige og gode pointe! Tusind tak!

Jeg må prøve at tænke skolerne ind og finde en vinkel, så der kan tjenes en lille skilling til at dække udgifterne ind.

Endelig var der en lille 'hype' og så tænkte jeg at jeg kunne slå til, men det skal ikke ødelægge 'hypen'.

Må prøve med en støt matematikskolen.dk-knap :)

Endnu engang tak for feedback!

Mvh Jesper

Tilmeldt 24. Feb 16
Indlæg ialt: 3
Fra  Matematikskolen.dk Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov glemte at svare: spillet varer 30 min ca afhængig af hvor god du er. Og du kan sagtens gå i stå, derfor tænkte jeg at man kunne købe sig til ledetråde

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)