Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår er en vare en kopi

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Feb 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

jeg sidder lige og spekulerer... Hvordan ved man en vare er en kopi. Jeg kan se i skriver at den som hovedregel skal variere 15% fra originalen, men det er her mit tankespind løber på problemer. For hvem opfandt først varen, og hvordan fastslå man noget som originalen? Lad mig komme med et eksempel; Jeg køber et parti kulepenne hjem - disse er identiske med alle andre kulepenne, dog uden kopieret produktnavn. Det kan formentligt siges at være en kopi af den oprindelige kuglepen. Men hvilken er den oprindelige kuglepen og hvem opfandt denne? Et andet eksempel; jeg køber et parti sutter, men da sutter jo i hovedtræk ligner hinanden indenfor forskellige genre, oplever jeg måske ikke en slående lighed mellem den importerede sut og, lad os bare sige en fra avent. Nu er det et lidt dårligt eksempel, da avent er et ret kendt mærke, et bedre eksempel er et anden mindre kendt mærke. Er det min pligt at gennemsøge markede når jeg køber noget uden firmalogo, for produkter det kunne være en kopi af? Jeg håber i forstår tanken, da det ikke handle om at forsøge at importerer kopier, blot ikke at importerer noget man kan få problemer af. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 23. Feb 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var vel nok et klogt svar. Når jeg køber en danskvand, og der er en der hedder "dansk vand" og en der hedder "ramløse dansk vand" og en der hedder "carlsberg dansk vand" hvilken er så originalen? Og hvordan fastslå jeg det?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal jo kende til originalerne inden for det du køber - der er ikke en facitliste. Kuglepenne-  du skal kunne se om det er en Parker eller Cross osv - uden navn og logo og om den lægger sig så tæt på at det er kopi - og der kommer den der tommelfinger regel om 15% ændret på alle områder - form, farve osv ind som ren tommelfinger regel

Det er som Ravn skriver dit ansvar at checke - Navnet har intet at sige - logo har lidt at sige men kun lidt - form, farve osv har meget at sige og du kommer bare ikke uden om, at det er DIG der skal kunne se det  - sammenligne kuglepennen i eksemplet - eller solbrillen eller uret osv  med alle kendte for at se om den er kopieret eller ikke. Der findes intet sted du kan checke alle kuglepenne op mod en du evt har tænkt dig at importere

Du kan tage en chance, men kan jo så sagsøges for salg af kopi og må tage den derfra http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/kopivarer.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Før man overhovedet kan starte en debat op omkring kopivarer, er man nødtil at forstå præmissen for, hvad kopivare betyder...

Ingen har rettighederne til en kuglepen, en stol, en mobiltlf  eller andet, men mange har nogle patenter, designrettigheder eller varemærker, som der kan krænkes, når der er tale om disse produkter. Dvs det er ikke genstanden, som er issuet, men derimod patentet, designrettighederne eller varemærket.

Du skal derfor undersøge, hvad store brands har af rettigheder indenfor det pågældende produkt, og så skal du undgå at importerer produkter, som krænker disse rettigheder. Og ja det er dit ansvar at tjekke, så do your home work!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 23. Feb 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

i stedet for at sidde der og være nedgørende, bedrevidende (på den uhjælpelige måde) og smarte, hva med så at komme med noget konstruktivt? 

Det lader umiddelbart til at i har en masse i munden men intet nogen kan bruge til noget.

linket her er jo alt man behøver, så hvorfor ikke bare  dele det, i stedet for at være dumsmarte.

http://dk.espacenet.com/

lukket for debat

Fra Slagelse
Tilmeldt 7. Nov 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg sælger Sluban som er en Kopi af Lego´s klods, hvilket er helt lovligt da patentet på klodsen er udløbet for mange år siden. Dog må figurerne ikke kopieres da det er et brand i sig selv. Så det er med at undersøge hvad som gælder for et produkt man ønsker at "kopiere".

Mvh TWC

www.webklodser.dk - LEGO(R), COBI & SLUBAN byggeklodser. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14999
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

B. Karlsen:

Flot... Hvad med varemærker og designbeskyttelser? De tæller måske ikke med?

Nu er det sku dig, som er nedladende, for den side viser kun promiller af de udfordringer der er...

Så at påstå debatten er lukket, det er arrogant, når du ikke en gang kan besvare spørgsmålet selv...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

 

B. Karlsen:
i stedet for at sidde der og være nedgørende, bedrevidende (på den uhjælpelige måde) og smarte,

Undskyld men hvad fanden bilder du dig egentlig ind men den mega nedladende tone!  Hvorfor spørger du os overhoved når du med bedre selv?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)