Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er fragtpriser i DK virkelig så dyre?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Feb 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! Jeg har forsøgt at snuse lidt rundt i debatterne, men da jeg ikke rigtig synes at kunne svar på det jeg søger, må jeg hellere begive mig ud i at oprette mit første indlæg :)

Jeg går og leger med idéen om at starte min egen webshop - måske først om 1-2 år, men lige nu handler det for mig om bare at suge til mig af viden og forsøge at forberede mig så godt som muligt. Især den økonomiskedel optager mig en del og her er jeg stødt på en lille undre ift fragtrpriser.

I min webshop vil pakkerne være mindre pakker (fx 40x30x20 cm), veje ca 1-5 kg og kun blive solgt i DK. Ifølge postdanmark vil dette koste 70-90 kr alt efter om det er med eller uden omdeling og så er det jeg tænker, at hvis man forventer at sælge for 200-400 pr. ordre, så synes jeg det lyder dyrt, da det jo er en forholdvis stor del af indtjeningen, der så vil gå til fragt? Eller er det fordi der er helt andre aftale når det er erhverv? 
Jeg havde håbet på at køre et tilbud med fx frifragt ved køb af over fx 400 kr, men de kan jeg da vist godt skyde en hvis pil efter hvis det er så dyrt.


Jeg har læst lidt om moms der kan trækkes fra? Men da jeg regner med at det i starten bare er en personligt ejet mindre virksomhed, er det vel ikke noget jeg kan gøre brug af?

Hvis svaret er ret nem at finde på en eller anden hjemmeside, der bare er hoppet helt uden for min radar i min søgen efter viden, er i meget velkommen til bare at fortælle hvor jeg kan finde svar :)

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal kigge nærmere på GLS. 

Evt via pakkelabels.dk indtil du kan få din egen aftale. 

Tilmeldt 25. Feb 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Og så enkelt kunne det gøres! Tak for svar, jeg ved ikke hvorfor jeg helt havde glemt GLS i det er Big Smile 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ellers får et nogenlunde antal pakker ( f.eks 10 om dagen), bør du kunne komme ned omkring 30-35 kr pr. pakke med f.eks GLS ( + MOMS).

Så afhenter de på dit lager dagligt.

Tilmeldt 25. Feb 16
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da i hvertfald også en pris der lyder noget mere rimeligt i mine øre ;)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

 

For at få fornuftige priser hos Postdanmark skal du have en erhvervsaftale med dem, din pakkepris afhænger også af hvor mange pakker du forventer at sende pr. år.

Alternativer til Post DK kunne være.

www.dao.as

www.asendia.dk/da  om de har national distribution ved jeg ikke. 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:
www.asendia.dk/da  om de har national distribution ved jeg ikke. 

Sidst jeg talte med dem, der kunne de kun løfte udlandsforsendelser - med få undtagelser. 

Fra Nyborg
Tilmeldt 15. Oct 15
Indlæg ialt: 52
Fra  PureStyle Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rikke.

Prøv at tjekke Coolrunner.dk, her koster det 24 kr. at sende en pakke under 1 kg. og 39 kr. for en pakke, som vejer 1-5 kg. 

Held og lykke med projektet.

Hilsen

Birgitte

PureStyle - Eksklusivt badeværelsestilbehør og lækre tekstiler.

Fra Helsinge
Tilmeldt 9. Oct 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)