Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms: Min virksomhed er ikke moms-registreret - vil dog gerne have den momsregistreret for så at indberette denne periodes moms?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Min virksomhed er endnu ikke momsregistreret (som jeg faktisk troede - det er en fejl!)

Og jeg har derfor klargjort moms-regnskab.

Jeg vil derfor gerne have den til at være momsregistreret - for derefter at indberette min moms for den seneste periode.

Er det for "sent" at gøre dette nu her med få dage før 1. marts? Eller hvorledes kan det gøres?

Jeg tænkte lavpraktisk at ændre det på virk.dk, for derefter at håbe den blev gjort klar til skat.dk ift. moms. Jeg ved dog at disse offentlige systemer er død langsomme. Er dette overhovedet muligt? Kan jeg på nogen måder gøre det bagudrettet?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12666
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det mest nærliggende var da at ringe til SKAT.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Først kan vi slå fast - at du jo skal være momsregistreret inden du kan trække moms fra - OG at du skal ikke må trække en faktura fra fra før den dato du blev registreret i alle fald

Du vil normalt kunne logge ind på virk.dk med din nemID (og nej de systemer er hurtige) og registrere dig. Du vil ofte også kunne registrere bagudrettet- Jeg ved dog ikke om du kan gøre det for del af sidste år her og nu - men f-eks. til 1/1 kan du givet.

Det lyder dog som om det er for 2015 - del af - du vil trække moms fra, og det er bare at logge ind og se om du kan registrere tilbage til den dato i 2015 du behøver

Det forudsætter jo så også at alt du har solgt er sket med moms, ellers må du ikke.

Det er ikke noget du kan ringe og få skat til normalt - det er noget du selv gør som logget ind på virk.dk med nemID under ændringsblanketten som du let finder som indlogget.

Hvis du har faktureret med moms - og nu ikke kan komme til at registrere tilbage - så er du nok nødt til at få fat i skat, da du jo vil få klar og grim bod hvis du har opkrævet moms og ikke kan registrere den - men jeg tror du kan

Navnet Alexander Chris giver dog slet ikke resultat ved søgning på cvr - men du kan jo også hedde noget andet . ellers har du slet ikke registreret virksomhed og så er du mere på den - og så skal du givet ha fat i skat hvis du er kommet til at fakturere med moms (har du kun købt - så er det ligemeget lovmæssigt - så er moms bare en udgift)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Aug 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John,

Tak for dit svar.

Jeg har på nuværende tidspunkt primært købt. 

Kun et enkelt salg og der er moms påskrevet.

Jeg vil forsøge at ændre min moms-dato tilbage i tiden i morgen tidlig - og derefter forsøge at indberette momsen. Ellers må et kald til skat være på sin plads.

Tak for hjælpen!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)