Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms regnskab eller ej?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Feb 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Sidste uge oprettede jeg et firma med henblik at sælge mine håndlavede kort, æsker o.s.v. Omsætningen forventes at være meget lav i starten, LANGT under 50.000,-, nærmere 5000,-. Da de erhvervsdrivende jeg har talt med forlanger et CVR nummer for at handle med mig, har jeg oprettet et. Det var mere eller mindre at give migselv et los i r**en for at komme i gang Skype-Wink

Er der nogen mening i at lave et moms regnskab når omsætningen er så lav og materialer og værktøj er købt for længe siden? 

med venlig hilsen,

anniwa

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

anniwa:
Er der nogen mening i at lave et moms regnskab når omsætningen er så lav og materialer og værktøj er købt for længe siden? 

det afhænger af hvad du har oprettet. Hvis du har oprettet et PMV som er uden moms så er svaret nej til momsregnskab - hvis du har oprettet et enkeltmands med momsregistrering så skal du jo lave momsregnskab fra den dato
Har du intet solgt før registrering (INTET uden moms) og har du papir på dine køb som viser momsen og er det mindre end 6 mdr inden du startede, så kan du tage de regninger ind fra starten i dit nye regnskab - ellers ikke, men du kan sælge dem ind til indkøbspris (uden moms så) om du vil

Det afhænger af om du har stiftet PMV (personlig mindre virksomhed) uden moms - eller alm med moms - og det kan du se i registrering - eller ved forhåbentligt

Du kan læse meget mere om PMV og enkeltmands, pligter, moms, skat osv i  http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

god vind med kortene    vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Sep 14
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens anskaffe dig et CVR nummer uden at du bliver momsregistreret. Monspligten skal du selv tilmelde dit CVR nummer når/hvis du når en omsætning over 50.000.
Så ingen ko på isen, du kan roligt anskaffe dig et CVR nummer

Tilmeldt 25. Feb 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi John, jeg har oprettet et PMV virksomhed, da det så ud til at være bedst i min situation. Jeg forstår at det ikke behøves at lave moms regnskab, tak for svaret!

med venlig hilsen,

anniwa

Tilmeldt 25. Feb 16
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej heegconsult, tak for informationen. Når eller hvis jeg kommer " deroppe", skal jeg huske at melde mig. Fra nu af gemmer jeg alle kvitteringer.

mvh, anniwa 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

anniwa:

Hi John, jeg har oprettet et PMV virksomhed, da det så ud til at være bedst i min situation. Jeg forstår at det ikke behøves at lave moms regnskab, tak for svaret!

med venlig hilsen,

anniwa

korrekt - Du skal helt enkelt bogføre ALT på konti uden moms (findes normalt - eller oprettes lige)
Du skal så registrere dig hvis du skulle kunne se du vil nå de 50 t inden for 12 rullende mdr

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)