Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Guide til løn gennem Danløn, Dinero, Danske Bank

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg leder efter en der kan overskue at lave en kort og konkret guide til virksomheder der skal køre fuldtids lønninger gennem Danløn.

Håbet er at få svar på følgende:
1) Efter lønafregning i Danløn, hvad skal gøres @ Dinero
2) Efter lønafregning i Danløn, hvad skal gøres @ Danske Bank

Som det er nu har jeg ikke Dinero Plus eller Danske Bank Business Plus, så alt skal uploades / indtastes manuelt.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det vil jeg da godt kunne. Har lagt PB.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

uanset plus - har dinero jo integration som du kan delbruge. I din opsætning vælger du bogføringsprogram under fanebladet virksomhed - højre side lidt nede - og samme vælger du i dine bogføring af løn under medarbejder - lidt nede til venstre -

så kan du efter lønkørsel under lønafregning - trække bogføringsliste der viser præcis hvad du skal bogføre kredit/debet på hver konto. Lej lidt med - det er let nok - bare bladre lidt rundt i danløn

I danløn er du vel tilmeldt nets betaling og så trækkes beløbet automatisk fra din konto. Lønnen netto på den dag du har sat som disposition - og skat - am bidrag - omkring den 10 måneden efter - men det ser du også i danløn under indberetninger og saldo

NÅ se nu JK er frisk på at lave en opstilling - som måske så kan lægges her i tråden for andre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for dit svar.

JK Skrev på mail, men kan ikke svare ham, det var også mere en 1-1 guide han tilbød, jeg var ude efter en guide som andre også kunne bruge herinde.

Det lyder rigtig godt, hvad hvis jeg har misset en betaling @ Danløn, og derfor er der ikke trukket automatisk ud til løn, skat mv. Hvad gør jeg så, hvilke ting skal jeg huske? Går udfra jeg skal manuelt overføre lønnen, hvad med a-skat, ATP etc hvordan gør man der?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke forstået - misset en betaling - så må du jo bare lave den i danløn med det samme - eller via skat.dk - så du får trukket skatte, am bidrag, atp korrekt - det klarer du nok ikke selv at få korrekt - så du må vel køre den i danløn  - Jeg tror ikke jeg er med på hvad du mener - du kan mig bekendt ikke køre en løn i danløn uden netstilmelding og dermed betaling af skat - men det må jeg så ellers sige jeg ikke vidste man kunne.  SKatten kan du så får korrekt ved at indberette i skat direkte og så betale via skattekonto 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Virksomheden var helt ny, satte den op til at skulle køre lønninger, men aftalen med banken kom for sent i mål og derfor kørte Danløn deres del, men det gik aldrig gennem NETS+Banken. Derfor skal jeg i dette tilfælde selv overføre lønnen manuelt via min netbank. Hos skat kan jeg så betale skat direkte, men hvad gør man med ATP og am-bidrag? Var lige et sidespor ift trådens overskrift. Men lækkert med lidt hjælp :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

skat og AM og ATPdanløn som jeg forstår det have kørt - men ikke betalt. OM det er korrekt så vil skat og AM kunne ses i skattekonto - mens jeg ikke ved hvad danløn gør til atp  -det bliver nemlig normalt bare opkrævet af ATP direkte  så mon ikke samme her. Hør danløn hjælp de svarer hurtigt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Perfekt, tak for hjælpen!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)