Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man delvis "låne" en ide fra en anden hjemmeside uden at det er ulovligt?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Mar 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg overvejer at starte en virksomhed i udlandet men min ide kommer fra et allerede eksisterende firma i Danmark. Jeg vil sælge samme type varer som de gør og selve order processen er også - mere eller mindre - den samme. Jeg har naturligvis ikke tænkt mig at kopier websidens layout og design, men der er nogle af opsætningerne som bliver meget li' den danske side. Varen som jeg vil sælge er også inspireret af de varer den danske side sælger - set ude fra ser de ret ens ud men indholdet er forskellig. (Kan desværre ikke sige hvad varen er før jeg ved om det er lovligt eller ej Wink

Er der nogen her der ved om jeg overtræder nogle love eller om jeg bare kan forsætte som planlagt?

På forhånd tak for hjælpen CoolYes

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 16
Indlæg ialt: 13
Fra  Scandinavia Cleaning Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg har forståget reglerne, kan man kopirer op til 80% af andres ting, uden at det kan blive strafbart. Men så skal der også tages højder for, hvornår er man tæt på de 80% og hvornår er man ikke? Nogen vil føle at man er alt for tæt på, og bliver nød til at lave en retsag for at bevare deres unikke brand. Og her skal i også gøre jer en tanke, om i er klar til dette, hvis i skulle komme der ud?

Send en PM, hvis du vil høre mere om dette :)

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der findes masser af virksomheder der laver og sælger det samme. ?? Forstår ikke helt hvorfor det skulle være et problem.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ikke kopiere nogen tekst og ingen speciel skrifttype eller tegninger/logo eller foto eller tilsvarende

Selv opsætning er ikke så farligt men intet af det nævnte

Der er ingen 80% regel, tror der tænkes design hvor der er lidt tommelvinger om 15-20% skal være ændret på alle værsentlige punkter, form, farve osv - men intet af det nævnte må du sjæle

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14997
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper I. P:

Der findes masser af virksomheder der laver og sælger det samme. ?? Forstår ikke helt hvorfor det skulle være et problem.

Enig der er intet som skulle forhindre, at du sælger det samme på samme måde, som andre firmaer... Se f.eks bare dealsites. Groupon startede det hele med deres koncept, og alle andre har derefter taget samme koncept til sig, og lavet et par justeringer, men grundprincippet er det samme...

Du bør dog tjekke om varerne er designbeskyttet eller patenteret, såfremt der er tale om meget unikke produkter...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)