Hej derude Nogle som 100 procent styr på købeloven? eller som har prøvet noget af det samme som jeg har? Jeg købte en bærbar computer for ca. 3 år siden i Bilka men der var en fejl på den jeg købte og var inde og få den byttet til en anden. 1 år senere kom der fejl på tastaturet og den blev indleveret og repareret. Den samme fejl kom igen og jeg fik den repareret igen men da jeg fik den tilbage var der en driver fejl på den så jeg måtte ind med den igen og ringede derind i dag og snakkede med en servicemedarbejder fra computer afdelingen og de sagde en fra computer afdelingen havde kigget på den. Mit spørgsmål er om en fra service afdelingen må ''fixe'' min computer som ikke er uddannet til det og om det stadig er okay at blive ved med at reparere min bærbar? Hilsen Katja |
Kig til Taenk eller Forbrug.dk - de har en del gode artikler om emnet. Helt generelt, kan man sige, at der ikke er noget loft over hvor mange gange en sælger på reparere en vare uden at den bliver ombyttet, så længe den enkelte rep. står i forhold til omkostningen ved en ombytning. Der er en lille artikel om det her:
http://taenk.dk/gode-raad/ombytning-eller-reparation-hvornaar-saelger-kan-bestemme