Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min trykker truer med retsat og inkasso - på trods af reklamation!

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46468
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

flachsmedia:

Jeg fik trykt den dårlige kvalitet først. Efterfølgende fik jeg trykt brochuren om med et bedre resultat:-)

du prøver jo bare at overbevise dig selv - og lytter ikke på de som siger det er et spørgsmål om hvad din aftale siger. Den første kan godt ha leveret efter aftale og du så ikke var glad alligevel. Specielt vil retten nok mene du burde ha været meget mere klar overfor den første OG givet ham besked på omtryk frem for at lade en anden - uanset det hastede - og så taber du hvis den går i retten og det koster både varens pris og en masse omkostninger

Der er masser af ting - som nogen gør bedre end andre - og måske også hvor specifikation er forskellige. Nr 2 vidste jo hvad du IKKE ville have - og brugte måske anden teknik

Det er som at gå til frisør og bede om at få klippet noget af i siderne. Hvis man så synes en anden frisør gør det bedre, så er det ikke automatik for at man kan lade være med at betale den første

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4213
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Det er som at gå til frisør og bede om at få klippet noget af i siderne. Hvis man så synes en anden frisør gør det bedre, så er det ikke automatik for at man kan lade være med at betale den første

vh John H

Yes Bumme lum !

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

flachsmedia:
Jeg synes det er lidt uhyggeligt at jeg skal påvise dårlig kvalitet.

Kære Sofie,

Jeg kender intet til trykkerifaget - men kender dog en del til retssystemet. 

Kvalitet er subjektiv og med mindre du har indgået en særlig skriftlig aftale med trykkeren, hvor dine krav for kvalitet er fuldt opstillet, så er det op af bakke for dig.

Det findes et hav + et ocean af afgørelser, hvor parter er uenige om kvalitet - primært inden for bygge og anlæg - men fælles for dem alle er, at såfremt der ikke er foretaget en syn og skøn vurdering, så vil det mest sandsynlige være, at dommeren læner sig mod den sagkyndiges forklaring - i din sag, trykkeren.

Eller sagt på en anden måde -du vil med stor sandsynlighed tabe din sag i retten! 

Ud fra kravets størrelse, må jeg derfor rådgive dig til at betale trykkeren, alternativt som det også nævnes, slå halv skade. En evt. retssag med syn og skøn vil være rent nonsens.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4213
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Trusted Partner:

Eller sagt på en anden måde -du vil med stor sandsynlighed tabe din sag i retten! 

Ud fra kravets størrelse, må jeg derfor rådgive dig til at betale trykkeren, alternativt som det også nævnes, slå halv skade. En evt. retssag med syn og skøn vil være rent nonsens.

Yes Dagens gode råd !

Tilmeldt 23. May 14
Indlæg ialt: 10
Fra  Flachs media Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg bad faktisk den første trykker om at lave det om. Det ville han ikke, da han påstod at han ikke kunne lave det bedre. Derfor valgte jeg at få den trykt et andet sted.

Mht. dit eksempel på frisøren, så er det jo normalt at man klager til frisøren først, og så får frisøren et nyt forsøg på at oprette fejlen. Ligesom jeg også gjorde i dette tilfælde.

Men tak for alles hjælp. Jeg overvejer lige hvad jeg gør.

Mange hilsner

Sofie

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12664
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Trusted Partner:
så vil det mest sandsynlige være, at dommeren læner sig mod den sagkyndiges forklaring - i din sag, trykkeren.

Hans påstand holder jo så ikke rigtigt, når Sofie åbenbart uden problem kan få tryk tryksagen i en langt bedre kvalitet hos en anden trykker. 

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:

Trusted Partner:
så vil det mest sandsynlige være, at dommeren læner sig mod den sagkyndiges forklaring - i din sag, trykkeren.

Hans påstand holder jo så ikke rigtigt, når Sofie åbenbart uden problem kan få tryk tryksagen i en langt bedre kvalitet hos en anden trykker. 

Læs evt. Johns eksempel med frisøren. Kvalitet er subjektiv. Hvorfor retssystemet således er forsynet med en syn og skøn-ordning.

Ellers kan jeg jo også sagsøge dit rockband for at lave dårlig musik. For det andet rockband er meget bedre. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46468
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:
Hans påstand holder jo så ikke rigtigt, når Sofie åbenbart uden problem kan få tryk tryksagen i en langt bedre kvalitet hos en anden trykker.
der er mange forskellige trykmetoder-offset - rotation - silke - flexo - digital - transfer osv  Hvad er aftalt - offset - og papir?? og ved vi at det var helt samme aftale fra nr 1 til 2 - Nej næppe da nr 2 jo vidste - at nr 1 metoden ikke var god nok til kunden.

Du kan ikke klage fordi noget ikke var godt nok i forhold til det du ville ha - eller som andre - måske tilmed under andre forudsætninger kan producere. Det er så subjektive vurderinger -  som man generelt taber - med mindre man enten kan henvise til, at det er produceret på anden måde end bestilt - eller - at det ud fra den bestilte måde er MEGET MEGET afvigende fra det man måtte forvente - og offset papir i sig selv feks  - siger meget meget lidt. 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 09
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 07:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sofie,

Det hele står og falder vel med, om du har fået hvad du har bestilt.

Din sammenligning
Det er meget vigtigt, at du har fået løst opgaven hos den anden producent med præcis samme specifikation - her er papirtypen vigtig, da ubestrøget papir kan give er mat resultat sammenlignet med et bestrøget.

Det lyder som om, at det blot er dårligt fagligt håndværk, og jeg ville til enhver tid have ombyttet.

Er det et mindre sted?

Jeg ville nægte at betale; men det kan blive urimeligt dyrt. Men er det en sag til 2.000 kroner, så gider trykkere ikke tage den i retten, for så er risikoen for at han/hun ender med regningen også tilstede - og det gider man ikke for få penge :)

Mange hilsner

John
DinTrykker.dk





Tilmeldt 12. Mar 16
Indlæg ialt: 10
Fra  Ravlygten.dk ApS Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lyder til, i følge alle råd, at Sofie burde, inden bestilling af tryksager, tage sig en uddannelse som trykker, for at være sikker på at få det ønskede resultat. Ved godt hun står svagt i en eventuel retssag, men hold kæft hvor er det sørgeligt. Trykkeren ved sgu godt han har lavet noget lort..... Så lav da det lort om. Idiot. Fjolser som ham, der giver andre erhvervsdrivende, et dårligt ry....

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)