Hej
Indlæg som dette hjælper ingen, jeg vil bede dig (og andre) om at holde en ordentlig tone i debatten. De bedste hilsner |
Sorry.👍
Hej
Indlæg som dette hjælper ingen, jeg vil bede dig (og andre) om at holde en ordentlig tone i debatten. De bedste hilsner |
Jeg synes du skal undersøge om trykkerne har en brancheorganisation. Hvis trykkerne har det, så forelæg sagen for dem. Deres svar vil du kunne bruge til at finde ud af om du har bestilt forkert, eller du ikke har fået leveret det arbejde du har bestilt. Desuden vil svaret være et godt udgangspunkt til at indgå et forlig eller få ophævet leverandørens trussel om incasso. Andelsbolig.nu Klaus |
Rådgivning, vejledning og sparring til andelsboligkøbere og andelsboligforeninger - Klaus Folmann
Jeg er generelt enig med betragtningerne i dine indlæg i denne tråd, men da der her principielt er tale om en kopifremstilling er eksemplet dårligt valgt, hvis du ikke tilføjer at kunden dukker op med et billede af sig selv med sort afrofrisure, som frisøren skal kopiere på kunden. Men at kunden istedet kommer ud af frisørstolen med afbleget og udglattet hår. Det er mere relevant at sammenligne med en låsesmed, der skal lave en kopi af en nøgle. Det kan også laves på flere tekniske måder efter låsesmedens faglige vurdering. Men det afgørende er at nøglen faktisk kan bringes til at virke i kundens låse, hvis det iøvrigt ikke volder andre låsesmede problemer at løse opgaven. Hvis der tydeligvis er tale om en reklamebrochure må kriteriet ("kundens berettigede forventning") vel her tilsvarende være - forudsat at kundens materiale er OK - om kopierne kan præsenteres for flachsmedias kunder uden at disse går i baglås og fokuserer mere på den dårlige trykkvalitet end på budskabet. Desværre er det så mere subjektivt at vurdere om kunder går i baglås end om en låsecylinder gør det |
Øj der er godt nok mange forskellige råd på banen og også noget forvirring... --- EDIT. Denne blok er noget vrøvl jeg fik skrevet. Se Trusted Partners svar omkring insigelse / inkasso --- Hvis trykkeren stadig vil holde fast i sit krav, så skal han rykke dig efter normal gældende procedurer og derefter sende dig til inkasso. Hvis det er et inkassobureau eller advokat der kontakter dig, så skal du igen give en indsigelse - igen godt begrundet. Næste skridt er en stævning til Fogedretten. Her giver du igen en godt begrundet indsigelse. --- EDIT. Her fra gælder det såfremt trykkeren vil stå fast på sit krav selvom der er givet indsigelse --- Derved går sagen over og bliver en retssag hvor der skal falde en dom. Og det er så her hvor du kan fremlægge de to versioner af folderen og forklare din side af sagen - og trykkeren sin side af sagen. Dommeren kan så eventuelt vurdere at der skal en 3. part ind over, f.eks. et 3. uvildigt trykkeri, til at vurdere sagen. Og det kan også være at man vælger netop at hive en konsulent ind fra f.eks. Grakom til at vurdere tryksagen. |
Det kommer jo an på hvor dårligt det er. Det kan man ikke vurdere ud fra en beskrivelse. Hvis du på nogen måde kan anvende brochuren, fx til anvendelser hvor du ellers ikke ville bekoste en brochure, så ville jeg forsøge at få en dialog om en prisreduktion, fx halv. pris. Men det vigtigste er at få en faglig vurdering af om det 1. tryk er ringe nok. Prøv evt. at vise dem begge til en anden trykker uden at sige din egen mening først og se hvad han/hun synes. Det er ikke nok at det ene er bedre end det andet. Det første skal fremstå nærmest ubrugeligt eller være tydeligt fagmæssigt forkert udført. |
Nej, nej - og atter NEJ! Er der sket indsigelse mod et pengekrav kan sagen IKKE efterfølgende tages til inkasso og fogedret! Men skal direkte i civilretten med stævning, svarskrift og dumme omkostninger. Man kan i øvrigt ikke stævne gennem fogedretten - men kun gøre betalingspåkrav. Først når der foreligger en dom fra civilretten, kan kravet efterfølgende sendes til fogedretten, såfremt skyldner ikke betaler. Der er for mange lommejurister på Amino, der skræmmer mere end gavner. Trådstarter skal tage det helt roligt og blot se tiden an, om der overhovedet sker noget! God weekend. |
Åh ja for pokker! Det havde jeg lige misset i min feberkoger. Ja, trykkeren skal have hende i en retssag med et udfald til trykkerens fordel, såfremt den overhovedet kan gå til inkasso. Så ja - Hvis trykkeren vil stå fast på sit krav, så skal sagen i retten. Men det er til at starte med for trykkerens regning. Trådstarter skal ikke have nogen penge op af lommen, med mindre trådstarter taber sagen i den sidste ende. Jeg vil også gætte på at inkassotruslen er en tom trussel i håbet om at hun betaler. /Jesper |