Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.com eller .dk mail konto? Hvad dælen skal man vælge

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hjælpsomme Aminoer

For at gøre det kort. Jeg har et firma i dk. jeg skal sælge mit eget producerede produkt. Vil starte salget i dk, men vil senere henvende mig til andre lande. 

Jeg vil helst bare have EN mail konto. Men jeg er sådan i tvivl om jeg skal tage en .dk mail, eller en .com mail?    firmanavn@hdhdg.com  firmanavn@dggd.dk 

jeg ved ikke om det betyder noget for danskere om de skriver til en .dk eller .com mail. Alt er jo så internationalt idag alligevel. Nogen der har erfaring?

Håber i kan hjælpe mig, så jeg kan få oprettet min firmamail så hurtigt som muligt:)

Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

skal lige nævne, at siden vil ligge på et .dk domæne, og senere kommer den ud på et .com domæne og .de domæne osv. 

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Koeb begge to og videresend den ene til den anden. jeg ville bruge DK og saa videresende .COM til .DK

/Nicolaj

Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolaj

har købt begge to. 

jeg tænker dog kun at bruge en, for når jeg skriver ud er det både til danske kunder, men også forretningsforbindelser på den anden side af jorden, og så har et .co bare mere "status" hvis man kan sige det på den måde.

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan sagtens modtage og sende emails via .COM, uden at kunden ved at du rent faktisk kun bruger din .DK email. Din kunde ser det som om du bruger .COM

Jeg har for eksemple 5-6 email adresser som jeg videresende til min Gmail, men modtageren kan ikke se at jeg bruger min @gmail.com konto.

Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

okay. kan du forklare mig hvordan jeg skal gøre? Jeg har tænkt mig at oprette en konto hos google. Det nye google apps som er kommet, ved ikke om du har hørt om det. Skal jeg så oprette både .com og .dk?

Jeg har jo outlook programmet på min hjemmecomputer, og det er helt klart der jeg sender flest mails fra. Lad os sige jeg skal sende en mail til en kunde i dk, og til en forretningsforbindelse i USA. Skal jeg da ikke logge ind på 2 forskellige kontoer, og skrive til dem fra henhodsvis den ene og den anden konto hvis jeg vil have min kunde i danmark ser .dk og den anden ser .com?

Ja, det med opsætning af mails, det er jeg slet ikke nok inde i:) 

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville goere flg:

1) opret <navn>@<firmanavn>.com email, hos din hosting udbyder for dit .COM domain.

2) opret <navn>@<firmanavn>.dk email hos din hosting udbyder for dit .DK domain.

3) opret <navn>@gmail.com

4) I gmail, indsaet dine .dk og .com emails under "send email as" og "check mail from other accounts" under settings.

Nu kommer alle dine emails fra din .DK og din .COM email til din <Navn>@gmail.com, og du kan vaelge hvilken svar addresse du vil benytte naar du svarer.

Jeg foretraekker at have mine emails online i stedet for paa min computer, saa jeg benytter gmail online ikke Outlook paa min computer.

/Nicolaj

Tilmeldt 29. May 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg glemte lige at tilfoeje at du ikke behoever at benytte gmail. Du kan sagtens goere det samme med din .DK addresse og saa benytte Outllok i stedet for Gmail.

Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen Nicolaj. Vil jeg prøve.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 16
Indlæg ialt: 9
Fra  Ruble Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville personligt i dit tilfælde bruge et .com domæne til email.

Det gør ikke den store forskel for danske kunder om de sender til den ene eller anden email adresse.

Du kan jo også vælge at bruge begge, men hvis du syntes det er for besværligt så vælg .com

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)