Hej :) Håber nogen her kan give mig nogle gode råd. Først lister jeg lige op kort hvordan etsy fungere rent økonomisk for mig: Jeg har lavet en shop på etsy.com den er i USD, da det er der jeg handler til. Jeg har fået min først udbetaling til min bankkonto som er i DKK Etsy har nogle forskellige gebyrer som både bliver trukket med det samme fra indkomsten på det enkelte salg og nogle som bliver samlet sammen til senere betaling. Dem kan man betale inden de sender penge til bankbogen, med Paypal eller med credit card. Nu skal jeg så bogfører mine salg. Er der nogen som har erfaring med dette (med udgangspunkt i etsy)? Det der primært er en hjernevrider for mig er at fakturaerne er i USD men udbetalingen i DKK. Derudover ved jeg ikke lige helt hvordan jeg skal håndtere de forskellige gebyrer. På forhånd tak for jeres indlæg -Michael |
Jeg ville tjekke hvilket beløb du har fået udbetalt fx hvis 100 USD så fx 667 kr - så har du kursen du skal gange med der.
Dvs nu kan du så bogfører hver enkelte post - fx hvis en faktura er $35 USD - så er det simpelt at x det med 6,67 kr. På den hvis tager du højde for fakturaen.
Eventuelle ydelser du har betalt for- gebyr etc - har de garanteret lavet en kvitter/faktura for - som er sendt til dig på et tidspunkt - så du således kan bogfører disse ydelser korrekt - på den rigtige udgifts konto.