Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af indkomst via etsy.com

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 16
Indlæg ialt: 2
Fra  Monty Boy Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Håber nogen her kan give mig nogle gode råd. Først lister jeg lige op kort hvordan etsy fungere rent økonomisk for mig:

Jeg har lavet en shop på etsy.com den er i USD, da det er der jeg handler til.

Jeg har fået min først udbetaling til min bankkonto som er i DKK

Etsy har nogle forskellige gebyrer som både bliver trukket med det samme fra indkomsten på det enkelte salg og nogle som bliver samlet sammen til senere betaling. Dem kan man betale inden de sender penge til bankbogen, med Paypal eller med credit card.

Nu skal jeg så bogfører mine salg. Er der nogen som har erfaring med dette (med udgangspunkt i etsy)? 

Det der primært er en hjernevrider for mig er at fakturaerne er i USD men udbetalingen i DKK. Derudover ved jeg ikke lige helt hvordan jeg skal håndtere de forskellige gebyrer.

På forhånd tak for jeres indlæg

-Michael

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville tjekke hvilket beløb du har fået udbetalt fx hvis 100 USD så fx 667 kr - så har du kursen du skal gange med der. 

Dvs nu kan du så bogfører hver enkelte post - fx hvis en faktura er $35 USD - så er det simpelt at x det med 6,67 kr. På den hvis tager du højde for fakturaen

Eventuelle ydelser du har betalt for- gebyr etc - har de garanteret lavet en kvitter/faktura for - som er sendt til dig på et tidspunkt - så du således kan bogfører disse ydelser korrekt - på den rigtige udgifts konto.

Fra Odder
Tilmeldt 7. Oct 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Michael

Jeg er også på Etsy :)

Jeg har shoppen sat op i DKK, men kunderne ser det i deres egen valuta

Jeg bogfører invoices fra Etsy som finansbilag i Dinero. Du kan vel bare regne dine om med en valutaomregner.

Jeg bruger den kvitteringsemail, man får, når man har betalt sin regning til at bogføre listing fees mm.

Checkout fees er en pest. Jeg laver et screendump af payment acoount'en og regner møjsommeligt kolonnen med fees sammen. Man kan vist downloade det som csv fil og få en total, men det kan jeg ikke finde ud af.

I paypal kan du se dine gebyrer under monthly sales report.

Hvad hedder din shop ?

Mvh Thea

Tilmeldt 10. Mar 16
Indlæg ialt: 2
Fra  Monty Boy Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Thea.

Jeg handler primært med USA og vil derfor gerne have 100% kontrol over hvordan prisen ser ud i USD og det har jeg ikke hvis jeg gør som dig.

Udfordringen opstår i det at min bank er i DKK. Jeg ville ønske at etsy kunne sætte mine penge ind på min paypal account i stedet for. Så ville jeg også spare valutaomregningsgebyret.

Min shop hedder montyjewelry

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)