Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhversbolig til privatbolig

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber der er et kloge hoved herinde som har prøvet noget ligende.

Overvejer at købe en ejendom som er 50% privat 50% erhverv.

Boligen er forladt/ubeboet og der forfindes ikke nogen form for erhverv længere.
Erhvervsejendelen fremstår som almindelig bolig, og der er bygningsmæssigt ingen forskel på privat/erhverv.

Jeg ønsker at købe hele ejendommen, men vil naturligvis have hele ejendommen som privatbolig.

Hvad gør jeg lige her, da jeg mener at vide at erhverves delen kun kan belånes med 60% og ikke 80% som ved privat ejendom.

Hvad er arbejdsgangen hvis jeg vil begive mig ud i et køb?
Kan jeg evt. få en forhåndsgodkendelse at min respektive kommune i forhold til at flytte erhvervsdelen over i privat regi?

Fra Odense
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 92
Fra  Lejegruppen ApS Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Selv om den fremstår som almindelig bolig, så skal der søges byggetilladelse for at få den godkendt til bolig. Her kommer den så ind under det nye bygningsreglement og så stilles der som udgangspunkt samme krav som ved nybyggeri. Dvs højere isoleringsgrader, flugtveje, dampspærre, og alt muligt andet. Så selv hvis du får lov at lave den om, så kræver det en gennemgribende renovering.
Alternativt kan du bare benytte det som bolig selv om det ikke er godkendt. Ligesom de fleste kældre og loftsværelser heller ikke er det. Så er det bare ikke sikkert du kan få belånt mere end 60% af erhvervsdelen i kreditforeningen som du selv skriver.
Mvh Jacob

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)